Het is 19 mei 2025 15:52

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Upgraden van de 500d
 Upgraden van de 500d
BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 10:47 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Oké, aangezien de keuze op de 5D Mark ii is gevallen en de verkoop van mijn oude spullen erg snel gaat (enkel nog een 500d te verkopen!) zit ik met de volgende vraag waar ik op internet niet zo snel een goed antwoord op vind!

Welke snelheid CF card is aan te raden voor de 5D? Uiteraard is zo'n 60mb/sec kaartje van Sandisk erg mooi, maar waarom het dubbele betalen als 30mb/sec ook snel genoeg is?

Iemand tips?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Upgraden van de 500d
BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 17:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Extreme III is snelzat, zelfs voor filmen. Vergeet niet dat de snelheids indicatoren een snelheid zijn voor de OVERDRACHT van CF kaart naar PC en niet naar MAC of andere machine soort :) Het gaat om een tig keer factor van 150Kb en die snelheden die dus op kaarten staan zijn de snelheden van data overdracht NAAR je pc of mac of hdd of wat dan ook en dan nog de maximale snelheid.

Ik zelf schiet met 8gb op een 5D MkI maar zou 8 og 16Gb kaarten aanraden. betaalbaar en minder last van data verlies en genoeg ruimte voor opslag. Je kutn voor een enkele 32 of 64Gb kaart gaan maar die kosten de hoofdprijs en laatst las ik weer op EODigitiaal iemand die 32Gb data uit suriname kwijt was omdat hij toender tijd toch voor een enkele grote kaart is gegaan.

Ik spreek voor mijn beurt maar iedereen met 1 grote kaart gaat zichzelf een keer tegen komen. En ik begrijp hen niet met die drang om 1000den foto, sorry afdrukken, te maken en er maar 16 behoorlijke van over te houden. Vroeger toen je poep nog met een lange OE schreef, vond je 24 of 36 opnames genoeg. Nu klagen mensen al dat er maar 900 opnames op een bepaalde kaart passen.

En oja diefstal is ook een boosdoener, kan ik over mee spreken. 4 dagen selectief fotograferen weg met een camera, grip, flister en L lens :) Maar gelukkig had ik al een paar andere 4Gb kaarten verwisseld.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2