Het is 22 jul 2025 16:40

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur stoere jongens
 stoere jongens
BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 15:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie
1/50s
f/5.6
iso100

was op een zomerse dag was erg fel licht dus heb iets nabewerkt met picasa zodat de foto niet zo schel is

mijn vriend met onze bulldogs.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 stoere jongens
BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 15:58 
Lid
Fotografie

Ik vind dat je het licht goed onder controle hebt op deze foto, goede keuze om in de schaduw te gaan staan. Toch zou ik je vriend met de honden wat verder van de bosjes af gezet hebben. Nu is je achtergrond erg druk en opvallend. Ook lijkt het alsof je teveel naverscherpt hebt ofzo, (ben nog zo'n leek dat ik niet precies kan zien wat het is) of juist niet. De foto ziet er namelijk nogal pixelig uit. Ik hoop dat je er wat aan hebt! :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 stoere jongens
BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 18:16 
Lid
Fotografie

ik denk dat het door de combi komt zie ik nu ! had hem precies goed naverscherpt en toen had ik hem warmer gemaakt.. moet het nog wat beret onder de knie krijgen haha dank je voor de tips !

stoere jongens
BerichtGeplaatst: 14 okt 2011 21:00 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
onderwerp in het midden, voldoende ruimte onder en boven, alles scherp.
het recept voor een gelukte foto. maar niet perse een geslaagde.
jij kijkt naar drie van je maatjes en hebt dus een emotionele band met het onderwerp.
mij als objectieve kijker boei je hiermee niet zo.
kijk op een ipad. kan je bestandsgrootte niet zien. vraag me af of je niet teveel geomprimeerd hebt. foto mist frisheid, knisperigheid.

Profiel op dit foto forum
 stoere jongens
BerichtGeplaatst: 15 okt 2011 10:26 
Lid
Fotografie

Technisch goede plaat, maar ook voor mij mist er iets.

Centrale plaatsing zou ik kunnen waarderen, mits de omgeving daarbij een mooie rechtvaardiging zou zijn, een wat strakkere setting mischien, een verlaten fotogenieke gebouw, een mooie lege vlakte ofzo.

Alhier werkt dat dus net niet :)

stoere jongens
BerichtGeplaatst: 15 okt 2011 10:41 
Lid
Fotografie

Inderdaad...een leuk shot voor het familie album...maar veel meer niet...

Let op dat wanneer je de honden vóór de baas zet dat je vaak al een redelijk diafragma nodig hebt om beiden scherp op de plaat te krijgen...centrale plaatsing van het onderwerp. Het kan en past ook prima bij dergelijke portretten, maar het onderwerp moet dan wel mooi geïsoleerd worden van de achtergrond. In deze setting alleen te doen door meer afstand van de achtergrond te nemen / te zorgen dat er "geen directe achtergrond" is.

Door de felle zon krijg je ook allemaal lichtvlekken in de schaduw die afleiden. Ik zou volle "zon"dagen in zijn algeheel mijden voor dit soort foto's of betere / meer schaduw opzoeken...zo voorkom je ook het overbelichte deel links van de foto.

Een stoere vent is het in ieder geval wel ;)

stoere jongens
BerichtGeplaatst: 15 okt 2011 11:13 
Lid
Fotografie

Ik ben dol op Bullen dus daar raak jij mij wel mee :) . Zelf ook altijd een Engelse Bull gehad . Maar die is helaas overleden . Maar kwa foto is die wat te braaf en gewoontjes dat komt idd dar alles scherp is en dat je het onderwerp in het midden hebt geplaatst . Door je onderwerp verder van de achtergrond te plaatsen en een klein fgetal te kiezen (ligt er ook aan waar de foto mee gemaakt is en met wat voor lens ) krijg je een wat rustiger beeld . en het licht waar Jeroen het over heeft is ook wat aan de harde kant wat je trouwens wel kwa belichting en bewerking aardig wat hebt getemperd .

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp