Het is 29 aug 2025 19:06

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Model Stèphanie
 Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 22 okt 2011 20:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Weer eens aan het oefenen geweest, het was wel wat behelpen met de achrergrond, maar dat komt ter zijner tijd wel weer goed:D

F1
Fotografie

F2
Fotografie

Fotografie

.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 22 okt 2011 20:38 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Nou ik ga het proberen:
Bij de eerste foto vind ik de achtergrond te donker, vooral omdat dit model zwart draagt. Haar lichaam valt hierdoor weg en zie je haar arm zweven. Ik vind haar ogen wel waanzinnig mooi en scherp.

Bij de tweede foto valt er veel schaduw in haar gezicht, in dit geval valt het op het haar wat voor mij een beetje lastig oogt, ik kijk eerder naar het haar dan haar gezicht.

De derde foto vind ik op zich wel mooi genomen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 22 okt 2011 20:47 
Lid
Fotografie

1: Scherpte zit goed. Ik denk dat het door bewerken komt; het zwart is volledig dichtgelopen (gekalibreerd scherm), zowel de achtergrond als haar kleding. Ik zie echt een zwevende hand en gezicht. De huidskleur vind ik te rose/rood.
3: In deze vind ik hetzelfde terugkomen qua dichtlopen.De schaduw bij haar neus is ook erg diep, waardoor de neus erg fors overkomt.
2: Vind ik de betere uit deze drie. Het dichtlopen is iets minder, de foto is iets minder hard qua licht, waardoor alles iets beter uitkomt. De ogen spreken zo ook veel meer vind ik, omdat je wat minder afgeleidt wordt door de harde tegenstellingen.

Ik denk dat de hoeveelheid licht nog je struikelblok is. Hoeveel flitsers gebruik je? Misschien een idee om met 1 te beginnen, de hoeveelheid licht heel zacht zetten, en dan steeds ietsje meer te doen.
Je model gewoon ff wat laten lezen ofzo (geef dr een leuk magazine), dat jij rustig door kunt oefenen.
Dan kijken wat het licht doet, en wat een mooi resultaat geeft.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 22 okt 2011 20:47 
Lid
Fotografie

Mooie dame, hoor :)

Vind de eerste het fraaist, mooie warme kleuren in het gelaat, prachtige ogen en mooi haar, trui (?) en achtergrond gaan hier wel erg in elkaar over, da's wel jammer, portet op zich is fraai hoor :up

Bij de andere twee vind ik 't ook allemaal wat te donker, wel mooie compo's en poses :up

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 22 okt 2011 20:55 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
1. Ik vind de belichting aan de harde kant, waardoor je harde schaduwen krijgt. Wat voor belichting heb je hier gebruikt? Probeer volgende keer het licht diffuser te maken. Ook heb je licht aan de rechter kant van de camera, was dit bedoeld als haarlicht? Zo ja dan zou ik het hoger plaatsen en op zo'n manier dat het onderwerp loskomt van de achtergrond. De keuze zwarte kleding tegen een zwarte achtergrond is hier niet zo geslaagd, het lijkt nu of zowel het hoofd als de hand zweeft. De huid zou ik iets soften, niet veel maar komt nu wat korrelig over.
Scherpte is prima.
2. Hier vind ik te weing licht op het gezicht vallen en is het licht op het haar net teveel, dat kan ook door de bewerking komen maar zoals het nu is verlies je detail in het haar. Achtergrond gaf je zelf al aan. Ook hier is de scherpte goed.
3. Voor mij de beste uit de serie, Rembrandt verlichting. Ik zou in PP het licht op de rechterkant van het gezicht iets temperen.

Had je de onboard flash ook aanstaan? In alle drie de foto's zit in alle pupillen een witte stip wat op een flits reflextie lijkt. Die zou ik weghalen en allen de catchlights laten staan van de andere belichting.

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 22 okt 2011 20:56 
Lid
Fotografie

Gaat de goede richting op :upc
Bij f1 en f3 is de zwarte trui te zwart, zonder doortekening

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 22 okt 2011 21:21 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie snelle reacties, snap al jullie minpunten wel, en zie ze pas als ik erop gewezen word, o, ja :blush .
Even mijn smoesjes op een rijtje proberen te zetten.
Eerst geprobeerd met een licht getinte muur als achtergrond, kreeg daar elke keer schaduw op, vond dit niet kunnen, dus maar overgestapt op een 5 in 1 refelectiescherm, waarbij ik dus het zwarte gedeelte gebruikt heb als achtergrond.
Daar zitten nogal wat kreukels in, dus in foto in nog extra zwart toegevoegd.
Ik werk nog maar met 1 flitser, dus het is nog wat schipperen.
Ik heb ook maar een klein opzetsoftboxje voor op de flitser, en deze geeft nog nèt even te hard licht.
Inderdaad iets meer spelen met de instellingen, voor een beter resultaat, is misschien wel een must, omdat ik daar nog mee zit te kl**ien.
Foto 2 was een experiment, maar het lichte gedeelte valt direct op, in dit geval dus het haar, en moet dus als mislukt gezien worden :(
Kleurbalans op flitsen gezet, dus waar die rode huid nou vandaan komt :dk
Verder geen haarlicht gebruikt, alleen het screen, waar de zon door scheen.
Mijn build in flitser heb ik gebruikt voor de aansturing van mijn hoofdflitser, dus het kan zijn dat ie ook wat mee werkt.
Batterij van m'n afstandsbediening was leeg, zodoende via dit systeem gewerkt.
Ben in ieder geval blij dat de poses wel goedgekeurd zijn :D
Hoe ik de huid moet soften, weet ik nog niet, heb wel een pak papier daarvoor gekregen, maar nog geen gelegenheid gehad om het te bestuderen, maar: komt goed :up

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 23 okt 2011 01:16 
Lid
Fotografie

Dat reflectiescherm zou ik als ik jou was ook als reflectiescherm gebruiken, tegenover je flitser.
Zet e model verder van de achtergrond weg, zodat die niet zo zichtbaar is. Hang er desnoods een (zwart) stuk stof op.

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 23 okt 2011 12:30 
Lid
Fotografie

Over het licht is al veel gezegd.
Mooi model ( je dochter geloof ik?). Ik heb wel eens gelezen dat je daar niks van mag zeggen. Doe het toch.
De poses kunnen me zeer bekoren.
De uitstraling/blik vind ik mooi stoer.

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 23 okt 2011 12:41 
Lid
Fotografie

De ogen in 2 en 3 hebben een wat vampierachtige uitstraling gekregen, vind ik niet mooi.
Ik vond je vorige portretten fijner, maar ik heb geen verstand van belichting dus kan het je niet uitleggen. Gelukkig hebben mijn voorgangers daar al uitgebreid bij stilgestaan.

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 23 okt 2011 14:08 
Lid
Fotografie

Gemini schreef:
Dat reflectiescherm zou ik als ik jou was ook als reflectiescherm gebruiken, tegenover je flitser.
Zet e model verder van de achtergrond weg, zodat die niet zo zichtbaar is. Hang er desnoods een (zwart) stuk stof op.

Gebruik het juiste gereedschap voor het juiste werk, is hier weer pijnlijk duidelijk geworden :blush
Ik kan alleen de muur aan de korte zijde gebruiken, dus ik kom daar niet weg, een groot stuk zwarte stof heb ik helaas ook niet even voorhanden.
Wel een wit laken, die ik op zou kunnen hangen, maar dan ben ik weer bang voor kreukels, en doordat ik geen extra flitser heb, dat deze saai grijs wordt.
Toch maar eens kijken voor standaards met rollen ;)

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 23 okt 2011 14:13 
Lid
Fotografie

Een ieder die gereageerd heeft...bedankt daarvoor :up
Mingus, bedankt weer voor de tips, zal proberen de volgende keer hier rekening mee te gaan houden :up
Frans , bedankt voor de complimentjes, ze vindt dit erg leuk om te horen/lezen :up
Deva, je hebt helemaal gelijk :blush beetje te enthousiast met doordrukken bezig geweest, ik zal me de volgende keer iets dimmen :D

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 23 okt 2011 14:24 
Lid
Fotografie

Als je het model verder weg zet van de achtergrond, zul je kreukels niet zo snel zien.
Ik heb es op de markt een stuk fleece-achtige zwarte stof gekocht, goedkoop, en leuk om in het begin zo als achtergrond te gebruiken. :)

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 23 okt 2011 18:31 
Lid
Fotografie

Voor mij de kleurenversie.
Aan de zwartwitversies zie ik iets dat niet natuurlijk is, maar ik kan niet zeggen wathet is.

Model Stèphanie
BerichtGeplaatst: 23 okt 2011 20:58 
Lid
Fotografie

Gemini schreef:
Als je het model verder weg zet van de achtergrond, zul je kreukels niet zo snel zien.
Ik heb es op de markt een stuk fleece-achtige zwarte stof gekocht, goedkoop, en leuk om in het begin zo als achtergrond te gebruiken. :)

Dan moet ik ook eens de stoffenmarkt op....hellup :blush :rof
Goede tip :super

LinseyP schreef:
Voor mij de kleurenversie.
Aan de zwartwitversies zie ik iets dat niet natuurlijk is, maar ik kan niet zeggen wathet is.

Ik heb de ogen tèveel opgelicht :blush

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp