Het is 21 aug 2025 18:38

Auteur Shoot met hond
 Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 31 okt 2011 21:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Een kennisje van mij heeft me gevraagd of ik morgen foto's wil maken van haar en haar hond (een witte herder). De foto's hebben een emotionele lading, aangezien de hond zondag in een ander gezin geplaatst zal worden:(
Er op uit voor een mooie locatie buiten zit er helaas niet in, aangezien de dame in kwestie midden in een chemo-behandeling zit en het gewoon niet trekt om er op uit te gaan. (vanwege het ziek zijn en zoontje met veel extra zorgvraag moet de hond helaas naar een ander baasje)
In huis lijkt me niet praktisch, dus wilde in haar kleine tuintje gaan schieten. Daglicht, geen flits, heb verder geen reflectieschermen oid.
Hebben jullie voor mij tips om een paar mooie herinneringen voor haar vast te leggen? Misschien tips qua kleding van de dame in combinatie met de witte hond? Leuke standpunten, voorbeelden?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 31 okt 2011 23:47 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Kleine keukentrap, mooie tegels als ondergrond, en van bovenaf levert leuk beeld op.

Verder lage standpunten op gelijke hoogte, en heel veel schieten, zet gerust je camera op burst :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 00:02 
Lid
Fotografie

Hey tof idee van de keukentrap! Zal er goed op los bursten. Als bazinnetje toestemming geeft zal ik er wat van plaatsen hier.

Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 14:13 
Lid
Fotografie

maak gebruik van zijn speeltjes ! als deze piepen kijken ze vaak erg mooi ! dan komen ze vaak prachtig in beeld !

veel succes !

Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 16:13 
Lid
Fotografie

Vermijd de volle zon met een witte herder...schiet in RAW (mocht je belichting net niet goed zitten is dat met een witte herder beter te redden als in .jpeg). Let goed op scherptediepte. Niet alleen de hond scherp, maar ook bazinnetje...en toch de achtergrond rustig houden.

Geef de hond tijd om aan je te wennen.

Indien nodig, geef de hond een kleine borstelbeurt (geen klitten of vieze plekken op de hond)

Buiten --> Let op wat er in de tuin staat...bijvoorbeeld vuilcontainers op de achtergrond, dor vogels ondergepoepte vogelhuisjes, onkruid, etc.

Wees niet bang om in te flitsen.

Doe de halsband van de hond af.

:)

Profiel op dit foto forum
 Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 18:03 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
witte herders kunnen wat bruin zijn rond de ogen en snoet en oren. Gewoon vuil. Op de foto kan dat er soms wat vleeskleurig uitzien. (mijn buren hebben een witte herder pup waar ik foto's van gemaakt heb) Als je dat eraf wast heb je een heel mooi snoetje zonder dat het "een andere hond" lijkt.

Veel succes, bijzondere sessie denk ik....

Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 20:03 
Lid
Fotografie

De sessie is verplaatst naar donderdag, maar goed ook, anders had ik een paar goede tips gemist:)

Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 20:26 
Moderator
Fotografie

Probeer als de zon schijnt de tijd rond 12:00 uur zoveel mogelijk te vermijden, ook nu is de zon rond dat tijdstip nog redelijk fel en zeker met een witte hond kan dat verkeerd uitpakken.....wat eerder in de ochtend en wat later in de middag is het licht ook gewoon mooier.

Ik zou ook zoveel mogelijk met het licht in je rug de foto's maken, omdat je anders met een lichte en wat donkerdere kant van de hond en dame te maken krijgt.

Zoals al gezegd....lage standpunten doen 't over 't algemeen beter, neem wat foto's met verschillende diafragma's en zet met stilstaande onderwerpen de ISO niet te hoog, de sluitertijd hoeft dan niet overdreven snel te zijn.

De belichting is bij een witte hond natuurlijk erg belangrijk, ook met een zonnetje dat niet fel schijnt, dus ik zou wat verschillende belichtingen uitproberen en dan even in je schermpje terug kijken of 't er een beetje goed uitziet, desnoods even wat inzoomen op je schermpje om wat meer details te zien.

Als er nog een 3e persoon bij is dan zou die mooi de aandacht van de hond kunnen trekken, d.m.v. een stokje, balletje, desnoods een lekker bot of stuk kaas[wat ie dan natuurlijk aan 't eind van de shoot wel krijgt ;) ].
Die derde persoon kan er dan voor zorgen dat ie zowel attent naar rechts, links, alsook rechtuit kijkt.

Maak niet alleen foto's met hetzelfde aantal mm's, maar maak bijv. ook een aantal portretten van de hond met een telelens als je die hebt.

Veel succes donderdag!

Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 04 nov 2011 19:39 
Moderator
Fotografie

En....is 't nog gelukt?

Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011 02:47 
Lid
Fotografie

Helaas...de shoot ging weer niet door...Vage redenen helaas, maar lang verhaal kort, toen ik daar aankwam met camera en selfmade reflectiescherm, had de dame in kwestie bezoek en geen tijd voor de shoot...Morgen gaat de hond helaas naar de nieuwe baasjes:(

Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011 18:51 
Moderator
Fotografie

Hmm, vreemd dat ze plots geen tijd had en jou wel met je spullen daar naartoe had laten komen. :S

Ach, misschien ga je nog weleens een hondenshoot doen en kun je de tips alsnog gebruiken. ;)

Shoot met hond
BerichtGeplaatst: 07 nov 2011 09:52 
Lid
Fotografie

Ron62 schreef:
Hmm, vreemd dat ze plots geen tijd had en jou wel met je spullen daar naartoe had laten komen. :S

Ach, misschien ga je nog weleens een hondenshoot doen en kun je de tips alsnog gebruiken. ;)

Precies. Always look on the bright side of life ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp