Als je deze 430EZ zou gebruiken dan kent hij zonder interventie door achterop te kijken en in te stellen maar een stand. VOLGAS

Dat kan goed zijn maar is niet altijd even handig.
Off shoe flitsen in vaak mooier maar niet ff makkelijk om aan te wennen en zeker niet om mee te beginnen. Dus als je een dergelijke flitser koopt dan is kennis van de heilige drie eenheid wel handig. Ik zelf heb een 540EZ gekocht in de hoop die wel aan te kunnen sturen of modifieren om mijn 430EX aan te sturen. Helaas maar hij was wel veel beter dan een 430EX qua licht soort, sterkte ed. Alleen moest ik alles in M doen. Dan mijn diafragma en sluitertijd bepalen en dan zag ik op de flitsers hoeveel meter in kon flitsen. Door dan de ISO aan te passen of de sterkte te verlagen op de flitser, zag je de afstanden wijzigen. Als je dat weet en ziet dan kun je met je onderwerp en ongeveer afstanden gokken goede resultaten bereiken en na verloop van tijd kun je flitsen en begrijp je echt iets van flitsen. Maar het niet aanraadbaar als je een flitser zoekt voor bijvoorbeeld de komende feestdagen ed.

Koop dan idd die goedkopere flitser hierboven, of een Nissin.
Echter ik zou je toch die Metz aanraden. Het is het op een na beste merk terwereld. Die van Nikon zijn beter maar net zo instelbaar op een Canon als een EZ van Canon zelf. Maar die Metz 36 AF5 is maar 79 euro bij oa KE dus ik zou het wel weten.
Mijn voorkeur gaat uit naar eigen merk ivm compatibiliteit. Maar Metz is het enige merk welke net zo goed of beter is. Veel licht is niet altijd beter vandaar dat ik Sigma ed niet aanraad. Daarnaast hebben alleen de eigen merken en Metz intelligentie mbt tot brandpunt afstanden en sensor grootte. Sigma doet ongeveer wat in die richting maar alleen Canon en Metz zijn 100% compatibel en van goede kwaliteit en licht soort.
Daaren tegen als je Nissin ed koopt met van die triggers dan kun je meerdere kopen en ga je anders te werk en dan maakt compatibiliteit minder uit aangezien je dan strobbist gaat werken en je dan de flitsers niet automatisch gebruikt maar met kennis door veel te gebruiken en er zo achter te komen wat de beste settings ed zijn. Kan veel mooiere resultaten opleveren voor soms minder geld in vergelijk met Eigenmerk spul of studio spul maar ik vermoed dat TS toch echt iets zoekt als een Raportage flitser die gewoon in M, Av, Tv, en P of auto gebruikt kan worden