Het is 20 aug 2025 14:55

Auteur Suggesties
 Suggesties
BerichtGeplaatst: 13 dec 2011 18:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beste allemaal,

Ik zit het met het volgende: ik ben gevraagd voor het fotograferen van een gala op een middelbare school. Ik moet de binnenkomende gasten fotograferen. Er was mij toegezegd dat er studiolampen aanwezig zouden zijn. Jullie kun het al zien aankomen, dat blijkt niet het geval. Ik baal daar natuurlijk wel van omdat ik het nu moet doen met enkel mijn reportage flitser. Het is behoorlijk kort dag allemaal, het is immers vrijdag al. Ik heb nog wel kunnen regelen dat de school een een achtergronddoek/scherm regelt.

Het is voor mij te kort dag om nog ergens lampen te huren of te lenen dus ik wil het gaan doen met enkel mijn flitser. Ik kan redelijk goed omgaan met mijn aparatuur maar ik was toch opzoek naar wat suggesties danwel tips voor deze avond. Ik heb geen idee of ik het licht kan laten bouncen via het plafond aangezien ik de locatie nog niet gezien heb, ik hoop het natuurlijk wel maar mocht dit niet het geval zijn hoe kan ik dan de ergste slagschaduw voorkomen?

Ik heb er opzich vertrouwen in maar wat extra tips kan natuurlijk geen kwaad :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Suggesties
BerichtGeplaatst: 13 dec 2011 18:23 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik zou als eerste willen adviseren om de locatie te bezoeken en testfoto's te maken. Misschien lukt het zonder lampen. Flitsen zorgt er echter meestal voor dat de sfeer uit de foto wordt gehaald. Via het plafond k;an lukken, maar dat moet je dat eerst testen.

Als je toch graag lampen wilt hebben, heb ik die te koop. KLIK

Dat is, denk ik, wel interessant voor deze avond en als je nog verder wilt komen in de fotografie.
Ik heb ze staan voor €375,-, maar voor €300,- kan je ze komen halen voor vrijdag.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Suggesties
BerichtGeplaatst: 13 dec 2011 18:31 
Lid
Fotografie

Wendy schreef:
Ik zou als eerste willen adviseren om de locatie te bezoeken en testfoto's te maken. Misschien lukt het zonder lampen. Flitsen zorgt er echter meestal voor dat de sfeer uit de foto wordt gehaald. Via het plafond k;an lukken, maar dat moet je dat eerst testen.

Als je toch graag lampen wilt hebben, heb ik die te koop. KLIK

Dat is, denk ik, wel interessant voor deze avond en als je nog verder wilt komen in de fotografie.
Ik heb ze staan voor €375,-, maar voor €300,- kan je ze komen halen voor vrijdag.

Bedankt voor je reactie Wendy. Ik had je set ook te koop zien staan, ik werk doorgaans voornamelijk buiten dus voor alleen deze avond vind ik dat een beetje een dure aanschaf (ben nog student). Helaas kom ik er door werk,studie en stage niet aan toe om nog ergens langs te gaan. Ik heb net even gebeld en kan 's middags langs gaan voor test foto's, hopen dat daar iets uitkomt. Het is even roeien met de riemen die ik heb, goed voor de creativiteit in ieder geval :)

Suggesties
BerichtGeplaatst: 13 dec 2011 18:32 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik denk dat het wel lukt met je testfoto's. :up
Succes!

Suggesties
BerichtGeplaatst: 13 dec 2011 20:49 
Lid
Fotografie

misschien zit hier iets tussen?
http://www.cameranu.nl/nl/flitsers/omnibounces/falcon-eyes/c436_13474

Profiel op dit foto forum
 Suggesties
BerichtGeplaatst: 13 dec 2011 22:54 
Lid
Fotografie

Bedankt Frans waardevolle tip. Ik heb op het moment een omnibounce en een kleine softbox voorop de flitser, ga zeker dit lijstje ook nog even bekijken of er iets handigs tussen zit. Bedankt.

Suggesties
BerichtGeplaatst: 17 dec 2011 00:59 
Lid
Fotografie

Misschien ook wel leuk om te melden hoe mijn avond was.
Ik kwam daar, keurig zwarte achtergrond en in het plafond een goede lamp én een laag egaal wit plafond. Hele avond dus met mooi indirect flitslicht kunnen werken. Maar bovenal een erg leuke avond gehad en de stemming was erg leuk.

Eindstand:
8 lege batterijen
320 foto's

Nu begint het bewerken en uploaden. Bedankt allemaal voor het meedenken en de suggesties.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp