Het is 17 mei 2025 21:16

Auteur Canon EF-S 18-55mm of Tamron 18-200mm
 Canon EF-S 18-55mm of Tamron 18-200mm
BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 17:07 
Lid
Offline op het foto forum

Beste allen,

Ik ben een toekomstige beginner in fotografie en ik ben op zoek naar een goede camera. Na wat onderzoek heb ik besloten om de Canon EOS 550D te gaan nemen.
Waar ik nu vastzit is welke lens ik erbij moet nemen. Er is namelijk een kit met de Canon EF-S 18-55mm, de goedkoopste nu is 519, met BTW-vrije actie van mediamarkt hopelijk rond de 450. Maar op dit moment is er een actie bij de Mediamarkt voor 555: de body + de Tamron 18-200mm. Ik vroeg me af wat de kwaliteit is van de Canon lens vergeleken met de Tamron (naast dat het verder kan zoomen). En wat de beste keus is.

Nico

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 17:25 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
de kwalteit van de tamron ken ik niet, maar aangezien beiden kitlenzen zijn zou het niet veel moeten uitmaken..
denk dat als je een beginner bent het handigst een 18-200mm is aangezien je hier "meer" mee kunt en dus flink kunt spelen/wisselen qua onderwerp..18-55mm ben je daar in beperkt

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 17:27 
Lid

de Tamron is trouwens niet als kit bijgevoegd, het is namelijk een actie bij de mediamarkt

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 17:37 
Lid

Wat ik ook wil weten is, als ik later meer keuze heb in lenzen zal ik een van de beide lenzen nog gebruiken of niet... of is het niet gebruikelijk om deze lenzen te gebruiken als ik later "pro" ben

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 17:39 
Lid
Fotografie

zou even googelen op de tamron kijken hoe mensen er over denken..is genoeg te vinden

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 17:41 
Lid
Fotografie

Nicotjai schreef:
Wat ik ook wil weten is, als ik later meer keuze heb in lenzen zal ik een van de beide lenzen nog gebruiken of niet... of is het niet gebruikelijk om deze lenzen te gebruiken als ik later "pro" ben

pro, wat is pro..ik heb niks meer over van mijn oude lenzen, op een gegeven moment wil je beter en dan kom je erachter dat kwaliteit erg veel geld kost

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 17:47 
Lid

die bevestiging had ik even nodig :) thanks voor je reacties ;)

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 18:08 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
De kitlens zul je op een gegeven moment vrij snel klaar mee zijn denk ik.
Die andere lens zul je mogelijk iets langer plezier van hebben, afhankelijk van wat je allemaal gaat doen, maar ik vermoed dat je daar ook tegen grenzen aan gaat lopen.
Voor deze prijs kun je uiteraard geen wonderen verwachten.

Hier een review van de Tamron die je bedoelt? http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=311
Daar zijn ze niet zo gek van de AF bij weinig licht, en de scherpte. Dat laatste geloof ik graag, het bereik is groot, bij een niet duur objektief. :)

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012 21:20 
Lid
Fotografie

Ik heb zelf de tamron 18-200mm gehad en waren prima foto's mee te maken.
En idd op de 18-55mm ben je binnen een paar dagen op uitgekeken!
Succes!

Ik zou voor de 18-200 kiezen met 100% :upc

BerichtGeplaatst: 03 jan 2012 05:47 
Lid
Fotografie

binnen een paar dagen uitgekeken op een 18-55?? :wacko

dat begrijp ik dus echt niet..laat het een kitlensje zijn, maar dat wil niet zeggen dat je daar meteen op uitgekeken bent hoor.. iedereen wil perse een vette 24-70 2.8 L op zijn amateur-cropcamera, maar ik denk dat de meesten met een 18-55 lang uit de voeten kunnen..

onlangs met een 'leen'-eos 550 en 18-135 zowat een complete trouw gedaan, naast mijn eigen toestel met 70-200 2.8 erop, en dat ding deed het perfect..(en die 18-135 wordt soms ook compleet afgefikt door deze en gene..) :wacko

BerichtGeplaatst: 03 jan 2012 05:52 
Lid
Fotografie

Nicotjai schreef:

pro is als je inkomen voor 100% uit fotografie bestaat, niets minder of meer.. wat bijbeunhazerij, een opgeleukte website met je eigen pics of met 'pro-spul' werken maakt je ook nog geen pro.. :)

je kunt 'pro' zijn met een amateurcamera, en amateur zijn met een 'pro-camera'.. tis maar wat de gek ervoor over heeft, of nodig denkt te hebben, en hoe je je centen verdiend..

ik ben btw werkzaam als 'pro' in de zorgsector, net zoals er 'pro' buschauffeurs en 'pro' politieagenten zijn.. :D

BerichtGeplaatst: 03 jan 2012 17:07 
Lid

Toen ik 2.5 jaar geleden opnieuw begon in de fotografie na vele jaren mijn spiegelreflex amper aangeraakt te hebben kocht ik mijn eerste digitale spiegelreflex met Tamron 18/200. Het is een leuke lens maar je zult al redelijk snel tegen de beperkingen aanlopen. Ik heb intussen vrij goede bovenkant middenklasse objectieven en kan daar goed mee uit de voeten. De Tamron komt alleen nog voor infraroodfotografie uit de tas. Tamron maakt overigens uitstekende lenzen in de SP serie, maar die zijn heel wat duurder. Het maximale diafragma bepaalt de prijs en zeker als je dat over het hele zoombereik wilt. Tweedehands zijn lenzen ook intressant overigens.
Bedenk altijd dat een echte pro zoals jij dat noemt een goed resultaat neerzet met die Tamron en jij met een prolens nog niet, simpelweg omdat je de ervaring nog mist. Om in te haken op mijn bovenbuurman: Met een camera van 5000,- en een lens van 7500,- is het geen garantie dat je goede foto's zult maken. Je groeit mee met je spullen. Voor mij is het sport om te proberen het maximale eruit te halen.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2012 20:44 
Lid
Fotografie

zou tog gaan voor de 18-55 :) ben er zelf ook mee begonnen en je kan er lang mee uit de voeten zoals sjinouck zegt ! gebruik zelf mn 18-55 heel weinig meer omdat ik meer met mn 50mm schiet. maar heb hem nog wel altijd bij me :) hijs lkkr licht en de af werkt redelijk snel bij laag licht wat minder maar goed kunnen niet alles hebben ! ondertussen wel aan het kijken voor een vervanger van deze maar dat heeft geen haast.

mediamarkt geeft ook vaak een multikit ! dan heb je de 18-55 + de 70-300 of de 55-250. dan heb je een ideaal beginnersetje met 2 goede lensen :)

groetjes

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp