Ik ken de manier van JVS niet.
Wat je echter kunt zien is een flinke mate van softening met daarnaast dodge and burn.
De make up gaat eenvoudig door de kleurtjes te sampelen en op een nieuwe laag daarmee te tekenen. De laag vervolgens op soft light (of andere blendmode) en er eventueel wat ruis aan toevoegen.
De afwerking van het kapsel (fly aways wegwerken) gaat snel en strak en niet minitieus. Strakke afwerking gaat snel en past goed bij de stijl.
Hier en daar bijvoorbeeld bij de wenkbrauwen is denk ik een tekentechniek gebruikt.
Voor het snel soften van de huid verwijs ik naar modelmayham
Je begint met de techniek beschreven door de topicstarter in het volgende linkje.
1.) Start with two copies of the
8 bits image to be separated.
2.) Working on the bottom copy, run the gaussian blur filter at the intended pixel frequency (same as you would input into the HighPass filter).
3.) Selecting the top copy, choose Apply Image from the Image menu at top (Shift+Ctrl+A on PC; Cmd+Shift+A for Mac).
4.) In the Layer dialog, select the bottom layer which you blurred in step 2.
5.) In the Blending dialog, choose Subtract.
6.) Enter '2' into the Scale box, and '128' for the Offset.
7.) Preserve Transparency, Mask, and Invert should not be checked.
8.) Choose OK.
9.) Your top layer will now look much as a HP result, albeit a bit flatter. Set the Blend Mode to Linear Light. Opacity should remain at 100%.
Working in
16bit mode, however, we encounter a problem with the offset factor applied in Step 6 above (50% grey in a 16bit system cannot be expressed by an 8bit number). This can be overcome using the alternate technique which follows:
1.) Start with two copies of the image to be separated.
2.) Working on the bottom copy, run the gaussian blur filter at the intended pixel frequency (same as you would input into the HP filter).
3.) Selecting the top copy, choose Apply Image from the Image menu at top (Shift+Ctrl+A on PC; Cmd+Shift+A for Mac).
4.) In the Layer dialog, select the bottom layer which you blurred in step 2.
5.) In the Blending dialog, choose Add.
6.) Check the Invert box.
6.) Enter '2' into the Scale box, and '0' for the Offset.
7.) Preserve Transparency and Mask should not be checked.
8.) Choose OK.
9.) Your top layer will now look much as a HP result, albeit a bit flatter. Set the Blend Mode to Linear Light. Opacity should remain at 100%.
En past vervolgens de techniek toe die grahamsz beschrijft bij de afbeeldingen.
Eventueel kun je dan in de toplaag met reparatiegereedschap wat grove afwijkingen bewerken.
http://www.modelmayhem.com/po.php?thread_id=439098&page=5#post9706941Een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=dMyaeZmkZD8