Het is 23 aug 2025 22:15

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Poes aan het raam, update fotonummers en 6,7,8 nieuw
 Poes aan het raam, update fotonummers en 6,7,8 nieuw
BerichtGeplaatst: 24 jan 2012 21:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik zie het gewoon niet helemaal waarom je die kat graag 's avonds wil fotograferen bij het raam, dat begrijp ik niet. Kun je dat uitleggen, wat je bedoeling ervan was? Ik zie liever wat foto's van overdag, als het een drukke kat is dan kun je ook flexibeler zijn met de instellingen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 24 jan 2012 21:11 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Waarom een kat bij het raam in de avond?? nou, ik zat rustig op de bank tv te kijken en zij zag een spinnetje bij het raam zitten, aan de buitenkant, het beeld sprak mij aan en ik wilde daar wat mee proberen te doen, ik was erg tevreden met het resultaat, niet allemaal mooi scherp, maar vooral foto 7+8 vond ik dat ze heel mooi uit kwam. Verder geen speciale rede, maar gewoon omdat ik het mooi vond.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2012 13:32 
Lid
Fotografie

rpurschel schreef:
Waarom een kat bij het raam in de avond?? nou, ik zat rustig op de bank tv te kijken en zij zag een spinnetje bij het raam zitten, aan de buitenkant, het beeld sprak mij aan en ik wilde daar wat mee proberen te doen, ik was erg tevreden met het resultaat, niet allemaal mooi scherp, maar vooral foto 7+8 vond ik dat ze heel mooi uit kwam. Verder geen speciale rede, maar gewoon omdat ik het mooi vond.

Dat is wat mij betreft het enige goede antwoord op deze vraag.
Waarom fotograferen we een kat in het donker? Waarom fotograferen we een vogel op een takje? Waarom fotograferen we een roltrap vol mensen in de metro van parijs? Omdat we het mooi vinden!
Ik vind dat rpurschel een beetje zwart-wit wordt benaderd in dit topic. Foto's zijn wellicht nog niet op het niveau van vele anderen hier, maar je moet ergens beginnen. Door deze foto's in ratjetoe te plaatsen zal ze niet het commentaar krijgen waar ze wat van leert.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 25 jan 2012 13:51 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Tnx Lein, is idd nog veel oefenen, maar dat zal vast wel goed komen. Overigens heb ik ook nog andere topics waarop ik ook graag eens een reactie zou willen, dit zijn totaal andere foto's en misschien dat ik ook daar nog een en ander aan kan verbeteren.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2012 16:11 
Lid
Fotografie

Volgens mij heb ik uitgelegd waarom het handiger is om eerst overdag te oefenen? Ik ben het met je eens dat je als je het in ratjetoe zet je er niet veel van leert... Maar ik neem aan dat dit niet foto's zijn van je betere foto's?
Je moet leren kritisch te kijken naar je eigen foto's, want dit zijn geen mooie foto's. Klinkt misschien een beetje hard en het kan altijd slechter.
Geeft ook niks als je experimenteert maar voor mij is dit experiment gewoon niet gelukt :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2