nikkor schreef:
Juist 9 op 10.
Flitser 30 cm boven het glas, en niet laag zoals u zegt.
En iso is 200, laagste normale stand bij D3

Nikkor, je kunt discussieren of 30cm nu hoog of laag is. Volgens mij is 30cm niet zo heel hoog. Hoe kon ik zien dat de flitser niet zo heel hoog (

) geplaatst is? Je kunt dit zien aan de schaduw die het geproduceerd heeft van het glas op het witte vlak. Als de flitser een hele hoge opstelling had gehad, dan was de schaduw dus veel kleiner geworden, had een andere vorm gehad en had ook een schaduw veroorzaakt op het zwarte vlak van het glas wat op het zwarte vlak staat. Nu zie je een schaduw van het voetje van het liggende glas nog op het zwarte vlak.
En dan nu even een geheimpje... De iso-waarde is geen 200, maar wel degelijk 100. Kijk maar met een exif-viewer naar de gegevens in deze foto. Mijn opmerking over het diafragma en de iso-waarde heb ik m.b.v. een exif-viewer vastgesteld...
...en zo zag ik dus ook dat de foto gemaakt is met een FUJIFILM FinePix HS20EXR (en niet met een Nikon D3, of bedoelde je dat niet), maar dat kon ik onmogelijk je vertellen zonder uit de school te klappen over het diafragma en de iso-waarde...Dus eigenlijk een "10 op 10"
Sjan schreef:
Knap van Henry dat hij de werkwijze zo snel doorhad
Sjan, dat is een kwestie van goed naar foto's kijken

Daarom kun je dus ook veel leren van het kijken naar andermans foto's...