Het is een beetje uit noodzaak. Ik heb door mijn gezondheid niet de fysiek om ver te lopen, fietsen of lang te staan. Dan moet je wat anders verzinnen. Daarnaast hou ik heel erg van het Hollands landschap en wil dat graag zo goed mogelijk vastleggen. Dit jaar ga ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens op vakantie. Kreta. Daar ben ik lang geleden al eens geweest ook met camera, ik weet wat ik ongeveer kan verwachten. Ik reken uiteindelijk op heel weinig, dan zal het wel meevallen.
Ik zou heel graag eens naar Finland gaan, Beren. Zit er zeer waarschijnlijk niet in. Zijn lange dagen. Dat wordt dus niks. Ik kijk maar liever naar wat ik wel kan. Er blijft nog heel erg veel over. Zelfs in een straal van 10km rond huis. Infrarood, onder en boven water, met of zonder waadpak....

Deze foto is minder dan 2km van huis af gemaakt. Als ik maar met mijn auto relatief dichtbij kan komen en lopen kan beperken dan lukt het wel. Ga ik eens naar de AWD voor een paar uur, dan moet ik dat de volgende dag heel zwaar bezuren. In het geval van de Vos was dat me het heel erg waard, dat moge duidelijk zijn.