Het is 08 mei 2025 12:40

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur 2 bijzondere plantjes
 2 bijzondere plantjes
BerichtGeplaatst: 27 jan 2012 22:19 
Lid
Offline op het foto forum

Naast berggek ben ik ook ontzettend dol op alles wat groeit en bloeit. Zowel in ons kikkerlandje, als in de Alpen heb ik al heel wat soorten gefotografeerd. Hier een kleine selectie van mijn close-up werk.

1. Dit bijzondere plantje, de kleine keverorchis, komt in Nederland nauwelijks voor. In de alpen kun je hem onder de boomgrens best vaak tegenkomen; als je goed zoekt.
Fotografie

2. Wilde gagel komt in hoogveengebieden best veel voor. 's Zomers kun je plant herkennen door de wilgachtige bladeren te kneuzen. Er komt dan een heerlijk mintachtige geur vrij. In het voorjaar ziet de plant er zo uit:
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 2 bijzondere plantjes
BerichtGeplaatst: 28 jan 2012 16:45 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Lastige platen om te beoordelen, ze zien er op zich netjes uit, maar toch spreken ze niet zo aan op de een of andere manier. De eerste mist mijns inziens wat spanning nogal recht toch recht aan plaat en vrij centraal ook. scherptediepte vind ik persoonlijk wat aan de krappe kant, maar das kwestie van smaak. De tweede ziet er qua compo wat interessanter uit, was denk ik zelf voor slecht 2 'takjes' gegaan eentje scherp en eentje vaag :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 2 bijzondere plantjes
BerichtGeplaatst: 30 jan 2012 12:34 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het zijn idd close-ups met de kleine keverorchis al aardig op haar retour...............
Om ze wat interessanter te maken, zodat meer detail zichtbaar wordt, zou eens een macro moeten proberen.
Volgens mij een ideaal objectief voor jou............................. :blush :blush :blush

Jo ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp