Die koe links vind ik wel een grappig detail. op dezelfde hoogte komt er rechts een het beeld in.

De scherpte moet ik even op werkelijke pixels bekijken om daar een echt waarde oordeel over te geven. Als voorlopige conclusie heb alleen aan te dragen dat ik hier een F14 heb gebruikt en dat zou eerder onscherpte dan scherpte moeten geven, met een mooi woord:Diffractie, want idealiter beter niet verder dan F11 bij deze lens en dat geldt meestal wel voor de meeste lenzen.
Ik heb nog heel veel koeien op de plank, en gisteren heb ik buiten Koeien gespot en vast gelegd... O, en net een berichtje gehad van een dierenarts die ik een klein beetje ken: Ik mag een keer mee. Dat lijkt me ontzettend leuk. Opgeteld om een keer bij een boer langs te komen die ik wat foto's heb gestuurd gaat het met mijn koeien, schapen, paarden, varkens quotum helemaal goedkomen. Ik voel al een beetje een behoefte aan een 30mm F1.8 of misschien wel F1.4mm opkomen

Ik heb geen flitser en vind dat bij dieren als koeien ook not done. Die schrikken zich wezenloos.