Cinemovie schreef:
Idd. zie ik ook veel accu problemen voorbij komen???? Zie ook veel de zelfde error op internet over de 5d mkII en de 7D over een error 40. En ja bij canon zeggen ze dat het geen bekend probleem is???? Error 20 ook heel veel.. en bij de 10 20 30 40 50D het bekende error 99.... en maar blijven vertellen dat het komt door gebruik van een niet canon lens?
Van Err99 klopt dat wel.

Het was een algemene stroom fout maar aangezien Canon geen ontwerpen op software gebied deelt en dus Sigma oa via reverse enginering erachter moet komen hoe eea werkt en veel Sigma lenzen een andere spanning verlangden en dan lamellen niet konden laten bewegen, dan kreeg je idd vaak Err99. Ik heb die echter alleen gehad met een Sigma lens op mijn 300D bodies en 10D, daarna geen last meer gehad en ook niet met de huidige Sigma.
Maar je moet in het algemeen niet Canon op niet compatibel zijn afvallen mbt Err99 fouten en niet Canon spul, zo reageerden ook velen die hardware kochten die zogenaamd Plug And Play waren, maar niet op de certified list stonden van MS en dus niet compatibel waren, en zo de slechte naam van een niet perfect OS verslechterde.
Dat er problemen zijn met batterijen en de 7D en 5DMkII zal dan wel meerendeel WEL aan Canon's eigen batterijen en chips en dus is het niet zo raar dat dat voor kan komen. Of het veel is, is volgens mij niet het geval als je ziet hoeveel er verkocht zijn. En net zoals dat je een bijzondere auto koopt die je voorheen niet zag, als je hem hebt zie je hem wel en associeer je dat met 'veel'
Als het idd een printplaat vervangen is, dan is het gewoon iets wat stuk is gegaan, is een andere batterij de oplossing dan kan het juist de fawlty batterij zijn.
En over 'Veel' 450 en 600D problemen heb ik ook nog nooit gehoord. Maar ze zullen er vast wel zijn.
En nogmaals verzamelfout display meldingen mbt electriciteit zijn natuurlijk dan al snel 'veel' maar statistisch geen 'veel dezelfde'

Maar wat is nu de analyse van de fout? Of wordt je het bos in gestuurd met de mededeling, dat weten we niet maar het is vervangen wat stuk was, wilt u pinnen of.....?