Afgelopen ondag mocht ik op het Duitse circuit in de bosrijke omgeving van de Eifel verkeren; De Nürburgring.
Het F1-circuit ligt een beetje bovenop de heuvels, dus helaas zijn die bossen niet altijd mee te nemen in de foto's. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Spa-Francorchamps.
Het was een lange dag. s'Ochtends om 6 uur thuis weggereden, iets na half tienen binnen in het press-centre. Een dikke 3 uur rijden dus. En dat moest s'avonds dus ook nog de andere kant op (voor de statistieken, ik was om half elf weer thuis)
Maar wel een mooie dag gehad. Ontzettend gemazzeld met het weer. Het heeft die dag geregend, en best fors. Maar als er voorop het circuit regen viel, stond ik toevallig achterop. En ik heb misschien 2 of 3 spatjes gehad.
Toen ik in de avonduurtjes terugliep naar mijn auto regende het wel knetterhard, maar ach, toen was de dag al voorbij en zat alles weer ingepakt.
Genoeg gebabbeld, ik heb natuurlijk ook plaatjes gemaakt daar.
1/400 - f/5.6 - iso 100 - 420mmIk heb een zwak voor Maserati's (en ook Aston Martins) vind ze vaak gewoon net iets extra's hebben in vergelijk met andere auto's. Hierboven de Maserati MC12 van het Triple H Team Hegersport met daarin Altfrid Heger en Alex Müller.
1/100 - f/7.1 - iso 100 - 300mmNog een keer dezelfde auto, maar dan van de achterkant. Door het terugschakelen komt er wat overtollige brandstof in het uitlaatsysteem en door de temperatuur komt dat tot ontbranding. Dat resulteert dan in steekvlammen uit de uitlaat.
1/80 - f/8.0 - iso 100 - 300mmEr reden gelukkig nog meer Italiaanse boldides hoor. Het is technisch misschien allemaal wat minder degelijk dan bijvoorbeeld Duitse sportwagens, maar qua design altijd wel veel spectaculairder.
De Lamborghini van All-Inkl.com Münnich Motorsport wordt bestuurd door Thomas Jäger en Marc Basseng. Hier sturen ze door de Dunlop-Kehre.
1/200 - f/9.0 - iso 100 - 300mmIk had al verteld dat ik ook een zwak voor Aston Martin had? Nee? Bij deze dan. Wanneer iemand gruwelijk veel geld heeft en hij koopt een Ferrari, dan kun je zeggen: "Deze man/vrouw heeft veel geld en houdt van snelle auto's." Wanneer zo iemand dan een Aston Martin koopt, dan kun je zeggen; "Deze man/vrouw heeft veel geld, houdt van snelle auto's, maar bovenal; hij/zij heeft smaak."
Maar je kunt er dus ook lekker mee racen. Zo ook Christoffer Nygaard en Stefan Mücke in de Aston Martin DB9 van Young Driver AMR
1/80 - f/9.0 - iso 100 - 300mm
D'r zit ook wel eens een vreemde eend in de bijt. Vaak zijn de auto's toch van Europeesche afkomst, maar ook Ford is vertegenwoordigd in het GT1-kampioenschap. En daarnaast rijden er ook nog Corvettes Z06 rond. Drie om precies te zijn. Bovenstaande is van Phoenix Racing / Carsport en wordt bestuurd door Marc Hennerici en Alexander Margaritis.
1/125 - f/8.0 - iso 100 - 420mmHelemaal vreemd zijn de Nissans. Je zou het in eerste instantie niet verwachten, maar Sumo Power GT rijdt met Warren Hughes en Jamie Campbell-Walter rond in een Nissan GT-R.
Hier remt de auto hard af voor het insturen van een bocht in de Mercedes-Arena. Zo hard dat het linker voorwiel ervan blokkeert.