Bedankt voor de reactie's.
Tsja, die achtergrond heb je helaas niet altijd voor 't zeggen en is inderdaad jammer, maar ik heb nog meer kwikstaarten vast kunnen leggen daar en op wat andere plaatsen, dus misschien zitten daar betere tussen......ben gewoon bij 't begin van m'n foto's begonnen.
Ik zal er een update bij zetten waar ik de achtergrond wat egaler gemaakt heb.....weet eigenlijk zelf niet of ik 't nou wel een verbetering vind.
@Gotchas, het is inderdaad iig. 1 stoel die je ziet en volgens mij een stapeltje stoelen aan de linkerkant......deze kwam even poseren op een lege tafel toen we buiten aan 't ontbijten waren.

@Frans, ik wist niet eens wat banding was, dus even aan 't Googlen geweest en toen zag ik 't ook.
Terug gekeken naar de orginelen en daar zag ik 't inderdaad niet, dus de 1e foto opnieuw door Photoshop gehaald en toen zag ik 't verschijnen nadat ik Shadow/Highlights had toegepast.
Zal dan toch al ergens al in de foto gezeten hebben, want ik gebruik Shadow/Highlights wel vaker en dan nergens last van.
De foto's zijn voor de rest ook niet extreem bewerkt en geen andere dingen gedaan dan ik wel vaker doe.......klein beetje croppen[de 4e iets meer, de 2e helemaal niet], Shadow/Highlights, Brighness/Contrast[in deze gevallen juist wat contrast eruit gehaald], ik heb ze zelfs zo goed als niet naverscherpt.
Ook zijn de foto's een heel kelin beetje "recht gezet"[0,5 graden], omdat de tafel denk scheef stond, maar dat was hetgene wat dus opviel.