Deze heb ik bijna een jaar geleden gemaakt en ik ben nog altijd verguld met de Sperwerfoto's. Als er een ding is wat ik daarvan geleerd heb is het wel het heel voorzichtig behoedzaam te werk gaan om het dier te naderen.
Ik heb een keer succes gehad met een Haas en diverse malen in de AWD. Als de instellingen goed staan, de adrenaline door je oren suist, je hartslag bij wijze van spreken in het rood gaat, toch rustig zien te blijven en zien te knippen op de momenten die er toe doen en niet als een dolle op het dier af en als een gek gaan fotograferen. Ik geloof in donkere onopvallende kleding, rustig naderen en zo stil mogelijk. Ik geloof er zelfs in dat de dieren mij al heel lang gezien hebben voor dat ik ze gezien heb en dat ik van geluk mag spreken dat ik bij ze in de buurt mag komen. Dat ze aan het geluid van de sluiter van mijn camera moeten wennen bijvoorbeeld en dat het uit den boze is dat het AF geluid(piep) aanstaat.
Beetje geluk heb je af en toe ook nodig natuurlijk.

Maar het hoofd koel houden is het meest belangrijkste.
Wendy,
Deze Sperwer zat op de schutting. Die is 1.80 hoog. Ik 1.92; nu eens niet in een laag standpunt.