Ik heb ff een rondje gemaakt op marktplaats en bij o.a.
http://www.scubacam.nl en wel een paar zaken gezien die binnen je budget vallen. Je moet dan denken aan 8mp camera's, voor vergroting A4 voldoende mocht je dat willen. Wat voornamer is dat je een camera kiest met een korte afdrukvertraging. Afdrukken en een paar seconden wachten op het daadwerkelijk maken van je foto ... veel onderwaterleven blijft daar niet op wachten. Gevolg; veel bewogen foto's. Intova camera's zou ik daarom links laten liggen.
Dit is één van de redenen waarom ik destijds een gebruikte G7 met OWhuis heb gekocht. Wel iets duurder, maar ik gebruik 'm nu ook regelmatig als een welkome " aanvulling" op mijn DSLR boven water
Maar vergis je niet; foto's maken tijdens het snorkelen valt tegen. Zeker als je naar beneden wil een paar meter. De opwaartse druk, zeker met volle longen is dermate groot dat je als een kurk naar boven schiet. En hoe meer je gaat "spartelen" om beneden te komen en te blijven hoe meer beweging, hoe groter de kans op onscherpe foto's + een groter O2 gebruik dus sneller ademnood
TIP

paar keer diep in- en uitademen en tijdens naar beneden gaan de lucht langzaam laten ontsnappen. Hoe minder lucht in je longen hoe minder opwaartse druk. Ik kom altijd boven met nauwelijks tot geen lucht in de longen; vanaf 3-5 meter geen probleem. Kwestie van beetje oefenen. Dit is wat kort door de bocht, maar wel het principe (bij het duiken maak je gebruik van lood en een trimvest op dit te nivelleren).
O ja, gebruik zoveel mogelijk de flitser en ... ga zo dicht mogelijk bij je onderwerp. Vanaf een afstandje gaan inzoomen levert slechte resultaten, water absorbeert ontzettend veel licht en al je foto's worden te donker + kans op bewegingsonscherpte neemt navenant toe.
MvG, Wil