Het is 19 mei 2025 16:22

Auteur Een raamstatief, is dat wat?
 Een raamstatief, is dat wat?
BerichtGeplaatst: 20 feb 2012 19:57 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik bedoel dus zoiets: http://www.verrekijkers-online.nl/Webwinkel-Product-10870176/Helios-Raamstatief.html

Of deze: http://www.verrekijkers-online.nl/Webwinkel-Product-10652882/Bresser-Raamstatief.html

Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben, of die er misschien iets vanaf weten?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 20 feb 2012 20:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Neen geen ervaring mee. Ik stap meestal uit :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 20 feb 2012 20:45 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Dan zijn de meeste vogeltjes ook meteen weg. :S :grin2

Maar ik ga ook vaak zat gewoon aan de wandel met m'n camera. ;)

BerichtGeplaatst: 20 feb 2012 21:04 
Lid

Men neme een stukkie multiplex ter grootte van een camera en een flinke lens, en je schroeft eronder ter dikte van het raam twee latjes zodat het zaakje klemt op je raam. leg daarop een rijstzak(ik pak de pittenzak die de voeten van mijn echtgenote warmhoudt) en klaar is Ron. Ik heb er zo een, het werkt en kost niks.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2012 21:17 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Ik snap helemaal wat je bedoeld Gert, maar 't lijkt mij juist handig als de camera vast staat en ik er zo gewoon mee kan rijden[geen 200 km/h natuurlijk :rof ], zodat ik niet elke keer als ik wat leuks zie de camera van m'n passagiersstoel hoef te pakken en op de rijstzak moet leggen.
Vaak ben je dan alweer te laat en is 't leuke moment, of 't vogeltje alweer gevlogen.
Ook is vaak elke beweging die je maakt er één teveel, ook dat schrikt veel beesten/vogels af. ;)

BerichtGeplaatst: 20 feb 2012 21:42 
Lid

Ik rij er mee, geen punt. Ik blijf wel rechts op de snelweg. :rof
Snelheden tot 15-20km kan best. Ik doe het echt. Plenkske is wel in evenwicht met camera en het zit echt goed vast. Klopt precies wat jij daar zegt. Ik gebruik daarom wel eens de draadontspanner icm de onvolprezen liveview van Sony om de beestjes maar niet weg te jagen(geen handen aan de camera) Zag vandaag wederom een Buizerd en alweer tandenknarsend moeten toezien dat ik nergens kon stoppen... Al minstens 6 gezien in de afgelopen maanden.&*^%$!!!

BerichtGeplaatst: 20 feb 2012 22:07 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Gert64 schreef:
Ik rij er mee, geen punt. Ik blijf wel rechts op de snelweg. :rof
Snelheden tot 15-20km kan best. Ik doe het echt. Plenkske is wel in evenwicht met camera en het zit echt goed vast.

Jij hebt wel lef, of veel vertrouwen in je eigen spullen.......dat zou ik niet durven, m'n camera op een plankie dat ik zelf gefabriceerd heb en dan rijden ermee. :shock :DD

Dat van die buizerds die op een heel mooi paaltje zitten, met de diepte van de weilanden erachter ken ik.......zag vandaag nog een flinke zitten langs de A4 vanuit de truck, maar ik denk niet dat je daarvoor je vrachtwaggel op de vluchtstrook mag parkeren. :rof geen camera bij me ook ;)

Bij ons in de buurt lijkt 't ook of er steeds meer buizerds en torenvalkjes bijkomen en die zitten er soms ook heel mooi voor.
Maar die zijn nog niet zo gewend aan fotografen als op dat stukje bij de Plompetorenweg in Zeeland, dus al een paar keer meegemaakt dat ze van hun paaltje weg vlogen zodra ik m'n camera van de passagiersstoel pakte en dan stond ik nog niet eens heel dichtbij. :(

BerichtGeplaatst: 21 feb 2012 00:29 
Lid

Ik ben een aantal malen bij Plompetoren geweest, ik heb er geen Buizerd gezien, wel een keer notabene met prooi iets westelijker; nabij Burghsluis.
De Buizerd van vandaag zat langs de A2. Recent een langs de dijk aan De Waal 4 km Westelijk van mij vandaan en nog een 3 km oostelijk langs de Waal aan de dijk...ik denk broers...ze leken op elkaar. :rof

Ik ga ook het water in met een zelf gefabriceerd onderwaterhuis...ik ben ofwel ongelofelijk dom dan wel eigenwijs of beide. Als je niet zoveel energie hebt moet je andere manieren verzinnen om toch aan foto's te komen. :wacko

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp