jeroenk schreef:
Lijkt me een goede upgrade...zo te zien hebben ze vooral aangepakt wat aan de 5D mkII "beter kon" in plaats van het hele model opnieuw uitgevonden...een goede ontwikkeling

Hoewel ik dit grondig met je eens ben,....
Ben ik dan de enige die vind dat ze eigenlijk de plank aardig misslaan ?
Met 6fps is het namelijk geen snelheidsmonster als bvb hun eigen 7D (de 1 series buiten beschouwing gelaten)
En met z'n resolutie gaat hij het nu dik afleggen tegen de D800 van Nikon, zijn directe concurent. Wat hem dus ook niet echt de top studiocamera maakt

Ik vind persoonlijk dat hij er een beetje "tussenin" hangt,... Natuurlijk een hoger ISO en meer focuspunten dan zijn concurent,.... Maar in de studio heb je die ISO's niet nodig + de beheersing ervan is ook nog maar even afwachten,.... Immers liever 6400 met een goede ruisbeheersing dan ultra high, maar een slechte beheersing.
Dan de focuspunten,... de "oude" II heeft er 9 en de gebruikers ervan hebben altijd geroepen dat dat niet uit maakte tov de 51 vd D700,.. Is dat nu wél een punt dan ? Natuurlijk werkt het stukke fijner,... maarrrr
-edit- de D800's ISO gaat ook tot 25600,.. zelfde dus. Video,.... Ja dat is verbeterd tov de II,... maar aangezien ik Still's wil maken heb ik daar geen *** aan

Overigens, door het gebrek caan clean HDMI out wordt hij voor de video boy's ook daar gepakt door de D800,... welke er nog een schepje bovenop doet met meerdere crop modus in video en de daarbij behoorende hogere framerate
ik weet het niet,.. heb nu de 5D II's, maar ben eigenlijk altijd Nikon schieter geweest. Toen de D800 aangekondigd werd hoopte ik stiekum toch wel dat de 5D III ook een lichtelijk studio-gerichte camera zou worden zodat ik m'n glas kon houden en alleen de bodies zou hoeven te vernieuwen.
Maarrr, ik denk dat ik nog maar even doorschiet met de II, want ikzelf vind het het geld niet echt waard om te upgraden,... Ik schiet immer meeste in de studio, en daar ga ik ben ik bang heel weinig merken van de extra centen voor de III.