Mingus schreef:
Martinvh schreef:
1e is weer eens wat anders, kan mij zeker wel bekoren!
De 2e ,..... dat had een hele mooie kunnen zijn,..... Maarrrr wat een ruis!!! Sry, maar door al die ruis gaat voor mij het mooie eraf GJ. De brug bvb, welke je toch erg mooie scherp zou willen wanneer je Rotterdam op de foto zet is echt verloren gegaan aan detail door de ruis ,.. Jammer!
Ik kan helaas geen Exif vinden in je foto, maar je zal waarschnlijk hoger zijn gaan zitten om hem uit de hand te schieten neem ik aan,..

De foto is 57KB? is niet goed te beoordelen.

Want ? Ik zie toch echt de ruis zitten hoor mingus
Als hij op dit formaat goed was, en je zou hem vergroten en vervolgens zeggen dat hij niet scherp is dan heb je een punt. Maar zo, zonder te vergroten oid, zie ik de ruis duidelijk aanwezig.
normaliter zou het enigszins door compressie kunnen komen dat er wat arteffects in de foto verschijnen,.. maar zoveel, en of daar ruis door ontstaat ??? Meestal zullen dat onscherpte en schakeringen in verlopen zijn, maar ruis ?
Nee, dat ligt echt niet alleen aan het formaat. En ik ben er vrijwel zeker van dat het ook op de 100% crop aanwezig is... Misschien wat minder,.. maar ongetwijfeld dat het er wel is.
Ook TS geeft aan dat hij er last van heeft,..
Toch, @GJdenbesten, wat voor maniet gebruikt u om de foto's te verkleinen ?