Bedankt voor jullie reacties.

Roy: het was knap lastig hoor, om dit voor elkaar te krijgen. De foto is gemaakt in het zeeaquarium in Bergen (
http://www.zeeaquarium.nl/FrameFolderNl.html).
Toen we daar waren was het vrij rustig, dat was mijn geluk. Ik heb een plek gezocht waar ik geen weerspiegeling kreeg in het glas (en dat lukt je echt alleen als er weinig mensen zijn). Ik zag dat deze ene haai steeds dezelfde route nam, en op ongeveer dezelfde plek draaide, steeds in mijn richting.
Zo had ik de meest optimale plek, vervolgens steeds wachten tot haai voorbijkwam, en er geen mens in de buurt was.
Dat de foto niet blauwig is, maar juist aan de rode kant, kan volgens mij alleen maar komen door de omgeving: de wanden van het aquarium waren niet glad blauw zoals je vaak ziet, maar bedekt met steenmateriaal, dat maakt denk ik de kleur.
Dat ik weinig ruis heb, en goed kon werken met iso 1000 komt door m'n camera; één van de grote voordelen van mn nieuwe (40D).
Zelf vond ik het rode in de foto wel mooi staan, warmer dan blauw. Middels bewerking had het makkelijk gereduceert kunnen worden, maar ik vind het mooi zo.