Ik zou zeggen; Laat die body even zitten en ga eerst voor goed glas

Zoals Nagtie ook aangeeft heb je bij de 5D ook wel topglas nodig om er het maximale uit te halen, + sommige "goedkopere" lensen zullen niet eens werken op de 5DII. Echter omgedraaid ga je er wél voordeel uit halen. Goed glas ga je namelijk ook merken op een "instap" body.
Ik denk zelfs dat je tussen de 7D en jou huidige 1000D aanvankelijk nog niet eens zoveel verschil gaat merken. Natuurlijk is zn MP count wat hoger, maar dat ga je pas merken als eerder opgemerkt bij A3+.
ISO waarde vd 7D zullen wel wat beter zijn maar zolang je onder of omstreeks de 800 blijft is de 1000D ook acceptabel.
De snelheid,... Ja wat is snelheid de 1000 doet er 3 p/sec en de 7 doet er 8 p/sec,.. daar zit inderdaad een verschil in, maar gezien je foto's waar weinig tot geen sport tussen zit heb je eigenlijk aan 3 al meer dan genoeg.
(de 5DII doet er ook maar 3,9)
e doch, vooral omdat je veel bloemetjes e.d. schiet denk ik dat een crop sensor nog niet zo'n verkeerde keuze zou zijn (de 7D dus)
Echter, zoals Niels ook zegt,... als je eenmaal je zinnen opd e 5D gezet hebt,... wie zijn wij dan om u tegen te houden

Nogmaals, ik zou persoonlijk eerst voor glas gaan,... zeker gezien onderstaande

Binnen niet al te lange tijd verwacht ik eigenlijk wel de 5d III als antwoord op de D800, en dan wordt wellicht de 5DII aantrekkelijker ivm afprijzingen of 2e hands natuurlijk.