Het is 28 aug 2025 19:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Zelfportretje
 Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 11:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij deze een keer een zelfportretje van mijn kant,..

Klein begeleidend schrijven:
Ik ben na 14 jaar trainen, waarvan de laatste 5 jaren actief BB-er geweest te zijn abrupt uit dit leventje gerukt door "ziekte". Na in totaal 6x 1 tot 2 weken ziekenhuis opnames verdeeld over 2,5 jaar en geen dumbell (gewicht) meer te hebben aangeraakt was dit er nog van over,... grofweg 25kg verloren, van 109 naar 83kg :shock
De pose met het hoofd naar beneden moet dan ook de teneergeslagen persoon weerspiegelen.
Mensen die enigszins weten wat de sport inhoudt weten dat BB niet gewoon een sport is maar echt een levenswijze waar je 24 uur per dag mee bezig bent.
Ikzelf heb het ook zeker het eerste complete jaar niet eens op kunnen brengen om überhaupt een kop koffie te gaan pakken op de sportschool :(
BB = Bodybuilding

Al met al, ben ik in die 2,5 jaar wél actiever geworden met fotografie omdat ik toch bezig moet zijn,.. een bezige bij kan immers niet stil zitten,..
De foto staat dus eigenlijk voor de teleurstelling na alle jaren van inspanning en toewijding.

Fotografie

Normaal ben ik niet echt van "een verhaaltje" bij de foto,... maar imo kan deze niet zonder :blush

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 11:59 
Lid
Fotografie

Mooi portret :up
Voor mij ben je toe aan een echte groothoeklens voor op je Mark II, want het is jammer dat we net je voeten moeten missen. Nu lijkt het dus alsof je naar je ontbrekende voeten kijkt :S

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 12:11 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Mooi portret :up
Voor mij ben je toe aan een echte groothoeklens voor op je Mark II, want het is jammer dat we net je voeten moeten missen. Nu lijkt het dus alsof je naar je ontbrekende voeten kijkt :S

Haha bedankt Henry,.. de voeten,.... abrupt ;)
Ze stonden wel op de foto hoor, maar met opzet eraf gehaald ;)
Is eeeeeecht geen excuus,.. maar was een tipje van een klasgenootje welke dat toen de tijd aangaf op de FV :blush

Ben thuis nu dus heb de foto even van mijn facebook gehaald waardoor de EXIF verdwenen is, maar als ik mij niet vergis is ie op 35mm gemaakt op de D700 nog ;)

Is even geleden, maar heb m pas laat "durven" laten zien,.... :blush Oook op FB is ie pas later erop gekomen ;)

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 12:37 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Mooi werk Martin :up
Twijfel een beetje over je horloge en de hoeveelheid korrel.

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 12:40 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Je verhaal is pakkend bij de foto..
Ook zonder verhaal vertel je een verhaal met je pose.. Teneergeslagenheid.. geveld door je eigen lichaam..
Geen vertrouwen meer in je eigen kunnen...

Harde levenslessen zijn er om van te leren..
Je kunt anderen inspireren en begeleiden met jouw verhaal en binnen je eigen kunnen kijken waar je mogelijkheden liggen en niet je beperkingen. .

Knap van je, dat je toch bent opgestaan, want dat is wat de foto mij ook zegt.. je bent ondanks alles opgestaan ... je leeft, je ademt en je bent gaan fotograferen..

Er zijn zoveel wegen die leiden naar Rome, jouw weg is enkel kronkeliger..
Uiteindelijk zal je toch verrijken.. Hoe clichee dit ook klinkt..

BB is inderdaad een levenswijze die mij een huwelijk van 13 jaar heeft gekost ... Alles draaide om de sport, zes dagen per week en de zondag was naar wedstrijden gaan , of slapen.... en toen anabolen om de hoek kwamen kijken, heb ik anderhalf jaar later een knoop doorgehakt.

Ik vind het een mooie foto.. :)
En voel me geïnspireerd door je verhaal..
Vooral nu mijn lijf gebreken begint te vertonen ;)

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 12:47 
Lid
Fotografie

Peter schreef:
Mooi werk Martin :up
Twijfel een beetje over je horloge en de hoeveelheid korrel.

Haha je pikt er precies mijn minpuntje ook uit,.. dat horloge ;)
Thx !

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 12:48 
Lid
Fotografie

Haha, okee dan ;)

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 14:20 
Lid
Fotografie

De ruis is voor mij ook net te....maar goed portret man! En dat zit zich even al tijden te lang te zeggen dat ie geen zelfportretten wil doen...menig man zal nog steeds jaloers op zo'n lichaam zijn ;)

Ik vind het een toppertje..! :up

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 14:24 
Lid
Fotografie

jeroenk schreef:
De ruis is voor mij ook net te....maar goed portret man! En dat zit zich even al tijden te lang te zeggen dat ie geen zelfportretten wil doen...menig man zal nog steeds jaloers op zo'n lichaam zijn ;)

Ik vind het een toppertje..! :up

Thx Jeroen :up

Die Ruis,.. ja in alle eerlijkheid kan ik je er zeker in volgen,... maar dat was het gevoel een beetje toen ik 'm maakte denk ik :dk
ergo ik begrijp je helemaal, maar laat 'm toch maar zo :blush
wellicht als ik een zelfportret in een vrolijke situatie maak dat ie geen ruis heeft :rof

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 14:33 
Lid
Fotografie

Sterk beeld. Je was er jong bij met trainen.

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 14:36 
Lid
Fotografie

Mooie foto...je hebt goed uit gedragen wat je wou...ook voor mij mag de ruis minder...

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 15:15 
Lid
Fotografie

Het verhaal maakt hier de foto de ruis / korrel is smaak gevoeling maar je houding en pose zegt veel

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 15:51 
Lid
Fotografie

Waarom teneergeslagen de foto en diegene die ik erop zie staan zien er goed uit niets mis mee! :)

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 15:54 
Moderator
Fotografie

Kin omhoog en de foto staat voor kracht. Mooi man!

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 18:02 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Sterk beeld. Je was er jong bij met trainen.

Klopt Frans, eigenlijk te vroeg,... en ben rustig aan moeten beginnen in het begin,.. Ik was 14,5 en idd nog niet uitgegroeid. (op de foto 31 :blush)

Thx @ iedereen :up

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012 18:57 
Lid
Fotografie

Sterke plaat met een mooi verhaal. De korrel is wat grof maar versterkt het effect van neerslagenheid, bijna als een digitale regenbui.

En wat al eerder gezegd is, ik denk dat veel mannen (incl. ikzelf) zo met je zouden ruilen! Maar jij weet natuurlijk hoe je een paar jaar geleden eruit zag en het verschil met nu zal zeker niet mis zijn. Ik vind dit wel een mooie stijl voor je lichaamsbouw hoor, niet overdreven en toch goed getrimd. Maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Ik ben zelf redelijk fors gebouwd (191 cm en 110+kg) en ben altijd zeer actief geweest met sport en zwaar werk in de bouw/fabriek. Ik ben nooit zo'n Adonis geweest als jij maar nu ik al 4 jaar een kantoorbaan heb en bijna niet meer aan beweging toekom merk ik dat mijn lichaam zwaar veranderd en mijn spieren zich om hebben gezet in vet en ik vind het verschrikkelijk! Mijn eetpatroon niet aangepast aan de verminderde behoefte aan calorieen en dat gaat je parten spelen. Wellicht leuk voor jou om te weten dat jouw foto en verhaal wel een inspiratie zijn voor mij.

En het belangrijkste is (als ik het goed heb begrepen) dat je je ziekte hebt overwonnen dus nu kun je weer vooruit kijken naar de toekomst en laat niks je tegenhouden!

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 10:56 
Lid
Fotografie

Bobi schreef:
Sterke plaat met een mooi verhaal. De korrel is wat grof maar versterkt het effect van neerslagenheid, bijna als een digitale regenbui.

En wat al eerder gezegd is, ik denk dat veel mannen (incl. ikzelf) zo met je zouden ruilen! Maar jij weet natuurlijk hoe je een paar jaar geleden eruit zag en het verschil met nu zal zeker niet mis zijn. Ik vind dit wel een mooie stijl voor je lichaamsbouw hoor, niet overdreven en toch goed getrimd. Maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Ik ben zelf redelijk fors gebouwd (191 cm en 110+kg) en ben altijd zeer actief geweest met sport en zwaar werk in de bouw/fabriek. Ik ben nooit zo'n Adonis geweest als jij maar nu ik al 4 jaar een kantoorbaan heb en bijna niet meer aan beweging toekom merk ik dat mijn lichaam zwaar veranderd en mijn spieren zich om hebben gezet in vet en ik vind het verschrikkelijk! Mijn eetpatroon niet aangepast aan de verminderde behoefte aan calorieen en dat gaat je parten spelen. Wellicht leuk voor jou om te weten dat jouw foto en verhaal wel een inspiratie zijn voor mij.

En het belangrijkste is (als ik het goed heb begrepen) dat je je ziekte hebt overwonnen dus nu kun je weer vooruit kijken naar de toekomst en laat niks je tegenhouden!

Dat doet zeker goed Bobi, heel erg veel suc6 :up

En dat heb je idd goed begrepen, een andere levenswijze maar volle gas er tegenaan ;)

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 12:21 
Lid

Sterke plaat Martin. Over de ruis is genoeg gezegd, dus dat doe ik niet. :tn Mooi verhaal en herkenbaar voor mij.
Net als jij ben ik erg goed bekend in 'het ziekenhuis' in de afgelopen 11 jaar ben ik er al al wat geweest en ook al aardig wat keren opgenomen (vorig jaar nog) en ik heb in die 11 jaar een onvoorstelbare hoeveelheid zware medicijnen geslikt en ook via infuus toegediend gekregen waaronder veel chemo. Ik weet dat het nog wel eens zal moeten, ik ken het klappen van de zweep. Ik zoek dus graag afleiding, waaronder fotografie. :D

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 12:44 
Lid
Fotografie

Prachtig zelfportret. Teneergeslagen weet ik zo niet, ik zie juist iemand die erg sterk is (en daarmee bedoel ik niet fysiek) en iets heeft overwonnen. Korrel had voor mij ook iets minder gemogen :)

Zelfportretje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 14:21 
Lid
Fotografie

Ik vind je niet echt teneergeslagen over komen eerder een soort krachtig iemand die weer op komt voor iets.

De korrel is voor mij ook teveel. Maar dat is inderdaad smaak.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp