Het is 28 aug 2025 19:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Elliott, Amayra en Joachim
 Elliott, Amayra en Joachim
BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 01:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
1 sessie 3 hele verschillende portretten/ bewerkingen. Ik hoor graag of ze mooi/ goed zijn, waarom wel/niet en tips en tricks zijn uiteraard ook welkom...
Elliott, bruised and battered...
f 5,6
1/125 s
ISO 320
18-55@28 mm
Fotografie

Amayra, contemplating...
f 5,6
1/125 s
ISO 320
18-55@42 mm
Fotografie

Joachim
f 5,6
1/125 s
ISO 320
18-55@30
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 10:33 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
f2 en f3 :upc
F1 zie ik de bewerking niet zo graag

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 10:41 
Lid
Fotografie

Ik ken mij toch niet van de indruk ontdoen dat bij de derde foto de scherpte op de hand zit ipv de ogen. Jammer want het was anders een erg fraai portret.

Ook ik ben niet zo zot van de bewerking van de f1.

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 10:49 
Lid
Fotografie

Foto 1 kan me zeer bekoren.
Meestal schrik ik wat terug van heel nabij genomen portretten. Hier is dat heel fraai.
De expressie van Elliot dekt geheel de lading.

In foto heeft Amayara haar ogen zover weggedraaid dat het voor mij niet meer ontspannen uitziet en hier de expressie de lading niet dekt. In de omzetting naar z/w is hier erg veel info uit het rode kanaal gebruikt. In een portret mist het rode kanaal veel detail en helderheidsverschillen. Dat vind ik hier niet heel mooi.

De derde is wel scherp maar niet daar waar je dat wil zien in een portret.

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 22:13 
Lid
Fotografie

Bedankt voor alle reacties! Sorry voor mijn late reacties maar ik kreeg geen melding dat er reacties waren geplaatst :dk :dk . Grappig dat de meningen wat verschillen :) .
Bij de eerste, van Elliott, wilde ik eigenlijk nog wat meer de 'wonden' en blauwe plekjes zichtbaar maken, is wel enigszins gelukt in deze bewerking, maar nog niet zo :S goed als ik zou willen , dus tips zijn welkom :) .
Bij die van Amayra heb ik het rood er flink uit gehaald, wat het wat lichter en zachter maakte naar mijn idee :dk , blauw heb ik juist wat meer omhoog 'gedraaid' om haar ogen nog wat beter uit te laten komen.
De derde, van Joachim, klopt inderdaad dat de scherpte niet helemaal lag waar hij moest liggen...ik heb de ogen flink verscherpt (ik vond hem zo leuk qua houding en lijnen :blush ). Mocht iemand nog tips hebben om hem verder te verbeteren qua scherpte (als dat mogelijk is) graag!

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 22:17 
Lid
Fotografie

1 gaat nog....al vind ik de toegevoegde ruis er wat over...

2....wat Frans zegt...niet echt een fraai portret om naar te kijken...met name door de weggedraaide ogen.

3...scherpte ligt precies daar waar het niet moet. Gezicht valt volledig buiten de scherptediepte.

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 22:35 
Lid
Fotografie

Die weggedraaide ogen vind ik dan waarschijnlijk zo mooi omdat ik deze blik maar al te goed ken ;) .

Ruis kan ik wel in komen, maar probeer een bepaalde sfeer in het portret te krijgen...is ook nog niet helemaal gelukt zoals ik wil maar weet niet precies hoe dat te bereiken :dk .

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 12:17 
Lid
Fotografie

Citaat:
Bij die van Amayra heb ik het rood er flink uit gehaald, wat het wat lichter en zachter maakte naar mijn idee , blauw heb ik juist wat meer omhoog 'gedraaid' om haar ogen nog wat beter uit te laten komen.

Misschien is het een kwestie van spraakverwarring.
Huidkleur is een variatie van rood. Als je daar rood uithaalt wordt de huid donkerder.
Als Amayra blauwe ogen heeft dan worden die lichter als je het blauw "omhoogdraait".

Zou je misschien eens willen aangeven in welke software je bewerkt en met welk "gereedschap" je de kleuren rood en blauw aangepast hebt?

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 13:41 
Lid
Fotografie

Ik gebruik Photoshop CS5 en ik heb de omzetting naar zw gedaan via het menu image>adjustments>black&white en toen met de schuifjes geschoven. En inderdaad, ik moet rood wel omhoog geschoven hebben zie ik nu...

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 14:43 
Lid
Fotografie

MrsNuke87 schreef:
1 vind ik :up

2 vind ik jammer van de mand op de voorgrond. de weggedraaide ogen kan ik me niet aan storen als volwassenen kijk je ook niet altijd de camera in.

3 is niet scherp waar hij zou moeten zijn. vind het idee leuk maar kinderen te groot :blush ik had bv een kussen erin tot het randje mooi kleed eromheen zodat kussen niet zichtbaar is en dan een ini mini baby erop ;)

Dat laatste heb ik gedaan, maar pakte niet helemaal mooi uit, ga ik zeker nog eens opnieuw proberen. En ja, de derde vindt dozen en manden geweldig, dus moest deze foto wel maken natuurlijk ;) .
Overigens zijn alle foto's van deze serie in de mand genomen :D .

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp