Vreemde instellingen Bas.
Ik zou de ISO omlaag gooien[zeker niet boven de 400, liefst nog lager] en de belichting ook omlaag, door dat laatste wordt je sluitertijd weer sneller.
Een hoge ISO gebruik ik alleen in noodgevallen, als 't echt te donker wordt om nog foto's te maken van bewegende onderwerpen en je dus niet meer aan sluitertijden komt die snel genoeg zijn.
Ik snap niet dat je met +2EV nog zulke donkere en sombere foto's hebt, heb je ze in je bewerking weer donkerder gemaakt?
Hoe heb je de Witbalans staan?
Maar met bijv. karten of autosport en zo is 't ook weleens leuk om een wat tragere sluitertijd te gebruiken en mee te trekken[pannen] met je camera, als dat goed lukt zie je de snelheid van 't voertuig terug in je foto.
Hierbij moet je dus denken aan sluitertijden van 1/60e tot 1/125e....het vergt bij de meesten wel wat oefening, maar als je 't een beetje onder de knie hebt kun je wel leuke actiefoto's maken van rijdende voertuigen.
Maar ook met snelle sluitertijden[en dus alles "bevroren"] kun je mooie foto's maken, maar dan moeten ze er wel helder, scherp en fris uitzien, dus volgende keer iets andere instellingen proberen.......als je bij dit soort fotografie sluitertijden hebt boven de 1/250 à 1/500 dan is de hele foto inclusief je onderwerp meest al scherp, dus die ISO lekker op 200 zetten en de belichting ergens rond 0,0EV[misschien iets erboven of er eronder] en de witbalans op automatisch.