Het is 02 sep 2025 13:21

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur Golden Retriever pups
 Golden Retriever pups
BerichtGeplaatst: 13 apr 2012 16:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Ja! Mijn eerste foto's op Photodrome.nl.
Ik heb je een tijdje terug eens voorgesteld én ik heb als 'ns advies gevraagd voor het kopen van een camera volgens mij gezien ik die van mij kwijt was, maar inderdaad, ik heb 'm weer gevonden.
Niet dat dit heel leuk is want het neemt de reden weg om een nieuwe te kopen en deze is duidelijk niet meer wat 'ie ooit geweest is. Nu geeft dat op zich niet want ik fotograveer zelden en ik bak er ook niet zoveel van maar voor een dag als vandaag was een camera die iets beter meewerkt wel fijn geweest, zeker omdat ik weinig verstand heb van foto's maken. Goed, sinds 31 maart hebben we 9 prachtige Golden pups liggen. Ik heb hier wat rondgekeken en bedacht toen dat ik zelf wat aan ging klooien. En dat heb ik dus gedaan: mocht van de mamahond twee kindjes lenen voor een poosje, heb mijn camera (Canon PowerShot A460) aangeslingert en ben wat gaan frutselen. In eerste instantie geen succes, kreeg alleen maar wit uitgeslagen foto's, hoe ik ook de instellingen wijzigde, donkere ruimtes opzocht, etc. Geen idee hoe dit kan... Een héleboel mislukte pogingen later kreeg ik eindelijk pups in beeld. Bleek lastig om de pups blond te krijgen, ze hadden sterk de neiging één grote witte vlek te worden. Nog 20.000 pogingen verder had ik deze drie foto's waar ik niet bepaald trots op ben qua resultaat maar waar ik in elk geval mijn best op heb gedaan. ;) Ik durf ze niet ter beoordeling te zetten (ze zien me aankomen, foto's met witte strepen eroverheen, overbelichting, etc.) maar vind het wel leuk om ook eens wat te posten. Heb goed de regels doorgelezen en er stond volgens mij niets in wat betreft 'foto's onder de maat' posten dus ik neem aan dat het niet verboden is. Nouja, lang verhaal, hier de foto's.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

Ik hoop trouwens dat ze niet te groot zijn, anders hoor ik het graag, dan ga ik uitvinden hoe ik ze kleiner kan maken...

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Golden Retriever pups
BerichtGeplaatst: 14 apr 2012 10:44 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Nou nou wat een trubbels en dat voor deze resultaten ;)
Wat een schattige puppy's zeg...

Misschien glanst de jurk onder de puppy's iets teveel, bovendienvind ik de kleur helemaal niks (sorry :blush)

Ga maar lekker veel op je puppy's oefenen, voordat ze straks meer en meer gaan bewegen, dan heb je geen 20.000 maar 40.000 mislukte foto's ahahaha..

Als je echt tips en taps wilt, zou ik ze toch bij beoordeling zetten..
Dat moet ik ook als ik mijn foto's zelf niet goed vind, maar wel graag adviezen wil..
Daar is Ratjetoe namelijk niet echt voor bedoeld, voor verbetertips. :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Golden Retriever pups
BerichtGeplaatst: 14 apr 2012 11:07 
Lid
Fotografie

heidelroosje, bedankt voor je reactie :)

ik weet dat Ratjetoe niet bedoeld is voor beoordeling, daarom heb ik ze ook hier gezet :) ik geloof niet dat ik hier beoordeling op durf te vragen ;) maar de pups zijn wel schattig en daarom wilde ik ze toch even delen :)

Golden Retriever pups
BerichtGeplaatst: 14 apr 2012 11:19 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ze zijn zeeekerrr schattig..
:wub

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Golden Retriever pups
BerichtGeplaatst: 14 apr 2012 12:36 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Voor beoordelingswaardige foto's sowieso nog even wachten....met een week of 6-7 zijn ze "fotogeniek" ;)

Golden Retriever pups
BerichtGeplaatst: 17 apr 2012 19:43 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ik denk dat het diafragma of de sluiter is blijven plakken???(dan komt er alleen maar licht binnen). op een gegeven moment zal dat losgelaten hebben...
Zomaar een niet teveel bij nagedacht antwoord..
Nadeel van zo'n type camera is dat je het toestel wel in een "situatie-stand" (noem ik het maar even) kan zetten, maar niet zelf kan controleren over de instellingen zoals dat kan bij een spiegelreflex.

Golden Retriever pups
BerichtGeplaatst: 19 apr 2012 14:39 
Lid
Fotografie

hmm.. dat klinkt alsof dat wel kan kloppen ja! hij maakt er wel een gewoonte van (afgelopen keren dat ik 'm wilde gebruiken exact hetzelfde verhaal) dus misschien toch wel tijd voor een nieuwe.. zouden die strepen ook te maken kunnen hebben met het ronde batterijtje dat leeg aan het raken is?

ik heb dus geen ervaring met spiegelreflex maar ik stoor me wel mateloos aan de beperkte opties inderdaad.

bedankt voor je reactie!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp