Het is 27 jul 2025 15:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Verlegen Chineesjes
 Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 19:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Na lange lange periode van foto's selecteren opschonen en in een album plaatsen,
heb ik nu eindelijk de tijd om wat foto's op het forum te plaatsen!
Vorige zomer met mijn familie een rondreis gemaakt door china.
In een tempel kwam ik deze meisjes tegen, die mij met grote ogen aan zaten te kijken.
Als westerse val je snel op tussen 1,3 miljard Chinezen!

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Fotografie

Laatst bijgewerkt door kunstes op 22 apr 2012 19:27, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 19:20 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
spleetogen vind ik eigenlijk niet kunnen.

je scherpte lijkt vooral op het kind in de achtergrond te liggen.

heb je nog naverscherpt na het verkleinen?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 19:29 
Lid
Fotografie

ik ga met Frans mee, jammer dat het ene meisje er maar half op staat , en ik vind ook je woordkeuze niet kunnen

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 19:32 
Lid
Fotografie

Het woord spleetogen is hier door mij absoluut niet beledigend bedoeld, maar meer gebruikt ter illustratie. Voor verdere opmerkingen heb ik dit gewijzigd.

Over de foto: Ik heb met mate naverscherpt, maar vind het softe van het meisje dat voor haar zusje gaat staan juist iets vertellen. Misschien is dit meer een persoonlijke belevenis van mij op dat moment.
Kan me zeker voorstellen dat het voor een ander storend is.

Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 19:38 
Lid
Fotografie

kunstes schreef:
vind het softe van het meisje dat voor haar zusje gaat staan juist iets vertellen. Misschien is dit meer een persoonlijke belevenis van mij op dat moment.
Kan me zeker voorstellen dat het voor een ander storend is.

Het is niet storend, maar ik had het niet zo begrepen. Als je het zo uitlegt zou ik eerder het voorste kind sterk laten lijken / naar voren komen en het achterste wat softer.
Mooie roodtinten overigens

Goed dat je de tekst hebt aangepast. Als lezer zie ik alleen de letterlijke tekst, maar niet altijd de bedoeling erachter

Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 19:42 
Lid
Fotografie

Nee, sorry...voor mij is dit hem niet....of het verhaal nu linksom of rechtsom gaat...het juist belichte en meest dominant (zowel in de foto als in werkelijkheid) aanwezige meisje...degene waar mijn oog als eerste heen wordt getrokken is niet scherp...verder qua opbouw e.d. ook niet echt een foto die me langer laat kijken.

Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 20:14 
Lid
Fotografie

:D
Ik ga met Frans mee (qua foto). ik zou persoonlijk ook liever zien dat de scherpte op het voorste kind zou liggen,.. want zo is de foto min of meer ook geframed en gesitueerd dmv lichtinval.

Oe, interessante Sub-discussie :D

Ik heb er wat minder moeite mee,... maar omdat ze er zelf niet bij zijn is het netter even weg te halen ;)

Maaarrrrr, dit triggert weer een heel mooie herinnering :D :D
Onze vaste vriendengroep bestaat uit een mannetje of 8,.. daarin zitten een Chinees en een Turkse jongen (en meerdere nationaliteiten),... Beide dragen (zoals vele) bijnamen, respectievelijk : "Squeezy" en "Turk".
Geen van beide heeft daar moeite mee, en zelfs onderaan smsjes zetten ze zelf die namen erbij :D
probleem van tegenwoordig is denk ik dat mensen er gewoonweg vanuit gaan dat iedereen het "fout/beledigend bedoeld",.. sterker nog, vaak zijn het niet eens de "beledigden" zelf, maar buitenstaanders die er de meeste moeite mee hebben.
Voorbeeldje: Ik heb een hele tijd geleden bijna ruzie gekregen in een kroeg omdat ik een van mijn beste maten "Turk" noemde. Zo'n Nederlandse (ja ben ik ook) jongen stond op, riep "vuile racist, en wilde uithalen,.... mijn maat en ik keken elkaar letterlijk stomverbaasd aan want die andere was een compleet onbekende voor ons :D
Ik vroeg mij toen ook af wat is nu erger,... Het feit dat ik een turkse jongen turk noem, of het feit dat iemand anders Turk beschouwd als een belediging voor iemand van turkse afkomst :D
Nogmaals, mensen, probeer niet overal wat achter te zoeken en ga er niet altijd standaard vanuit dat iedereen maar het slechtste voor heeft met iedereen!

Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 20:28 
Lid
Fotografie

Welkom "back" kunstes.. :upc

Zo heel slecht vind ik de foto nog niet....ik zou hem toch niet weg doen omdat dat ene meisje achter de deur verscholen is.....is zeker straatfotografie

Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 20:32 
Lid
Fotografie

Martin ik vind dat wij als Moderator zulke uitspraken niet goed moeten vinden ( persoonlijk vind ik het zelfs heel kwalijk ) wat jij en ook ik in een thuissituatie zeggen en tolereren is je eigen verantwoording. en je weet thuis hoe het bedoelt is. maar dit op deze manier op een forum schrijven vind ik gewoon dat dat niet kan. wij zoeken nergens iets achter maar het staat er. en iedereen die het leest kan de bedoeling erachter niet ruiken.

Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 22:38 
Lid
Fotografie

@Tony hoho, ik val je niet aan,.. het was puur een voorbeeldje van mijn ervaring waar dit mij aan herinnerde. + dat is zoals je ziet nét in een andere context.
Zoals de eerste regel al aangeeft ben ik met je eens dat het er niet hoorde te staan omdat de beste mensen hier zlef niet zijn, en zo dus niet kunnen aangeven wat ze ervan vinden.

Verlegen Chineesjes
BerichtGeplaatst: 22 apr 2012 23:23 
Lid
Fotografie

Mooie indringende straatportretjes!
Misschien ook wel erg mooi in diep zwart-wit, wordt het geheel wel een stuk dramatischer, maar door de droeve blik in de ogen zal dit niet misstaan lijkt mij..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp