Het is 21 mei 2025 19:57

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Canon eos 350D
 Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 19:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik denk erover om een andere camera te kopen.
Nu heb ik een Sony A33 maar het liefst koop ik een Canon.
Nu zag ik op Marktplaats deze advertentie.

canon eos 350d set
KenmerkenConditie: Gebruikt Type: Spiegelreflex Resolutie: 8,0 Megapixel Merk: Canon Levering: Ophalen BeschrijvingTe koop een canon eos 350d set met de volgende spullen:- canon eos 350d body- canon lens 18-55- canon lens 75-300- accu lader- B+W uv filter- pallas polarisatie filter- cokin filterhouder met drie filters- canon camera tas- 2x1 GB geheugenkaarten

Kan iemand mij advies geven wat ik hiervoor zou kunnen bieden of heeft iemand een ander leuk alternatief of tip(s). :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 19:32 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Wat mis je in je Sony? Je wilt namelijk overstappen van een type dat pas 2 jaar op de markt is naar een camera die al een ruime 7 jaar oud is. Ik denk dat je er qua beeldkwaliteit, hoeveelheid ruis, aantal fps en beeldstabilistatie op achteruit gaat.

Mijn tip zou zijn:
Koop een nieuwer model Canon.
Koop iets nieuws voor je Sony.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 20:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Wat dacht je van mijn Canon 5D? Staat nu te koop teab!.

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 20:20 
Lid
Fotografie

De Sony a 33 is me tegengevallen. Als het maar een beetje warm is slaat ie op tilt (Daar had ik bij de Sony A 100 niet eens last van) Verder is de batterij vrij snel leeg. Dacht daar geen last van te hebben maar in de praktijk valt het toch tegen. :(
Verder heeft Canon een uitgebreider assortiment dan Sony, maar omdat ik al een Sony had met verschillende lenzen ben ik bij Sony gebleven. Puur omdat ik het zonde vond om niets meer
met mijn lenzen te kunnen en dus bij een ander merk weer nieuwe te moeten aanschaffen. :)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 20:26 
Lid
Fotografie

Sjan schreef:
De Sony a 33 is me tegengevallen. Als het maar een beetje warm is slaat ie op tilt (Daar had ik bij de Sony A 100 niet eens last van) Verder is de batterij vrij snel leeg. Dacht daar geen last van te hebben maar in de praktijk valt het toch tegen. :(
Verder heeft Canon een uitgebreider assortiment dan Sony, maar omdat ik al een Sony had met verschillende lenzen ben ik bij Sony gebleven. Puur omdat ik het zonde vond om niets meer
met mijn lenzen te kunnen en dus bij een ander merk weer nieuwe te moeten aanschaffen. :)

Dat van je batterij hangt samen met de SLT techniek waardoor er altijd een schermpje/evf gebruikt moet worden, is inderdaad nadelig voor de batterijduur.
Ik ben zelf ook sinds een aantal weken weg bij Sony maar dan richting Nikon. Mede vanwege de grotere tweedehands markt welke beter aansluit op mijn studentenbudget :p

Ik zou toch gaan kijken voor een iets nieuwere Canon, qua batterijduur zullen ze elkaar vast niet veel ontlopen maar qua beeldkwaliteit zijn de nieuwere modellen toch beter.

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 20:30 
Lid
Fotografie

Bedankt Christiaan! Ik sta open voor elk advies en tips ;)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 20:38 
Moderator
Fotografie

Dat op tilt slaan als ie te warm wordt heb ik wel vaker gehoord, maar heb ik met de A55 nog geen last van gehad.
Accu kan idd. redelijk snel leeg zijn als de GPS aan staat en je veel gebruik maakt van liveview....weet eigenlijk niet eens of er op de A33 wel GPS zit. :dk
Zelf heb ik 3 batterijen en ik heb GPS gewoon altijd aan staan en liveview gebruik ik ook regelmatig, ook om foto's terug te kijken, want mij boeit 't niet zoveel of ie een accu'tje meer of minder gebruikt......ik heb nog niet gehad dat alle 3 m'n accu's leeg waren op 1 dag.

Wat keuze van lenzen betreft heb je wel gelijk dat er bij beide andere grote merken meer keus is als bij Sony, zeker op de 2e hands markt, maar als je een beetje goed zoekt kun je voor de Sony's hele leuke lenzen kopen voor niet teveel geld, vooral in 't Minolta-segment.
Als ik op dit moment een andere camera zou [moeten] kopen dan zou 't gewoon weer een Sony worden, ik denk de A77. ;)

Als je echt over wilt stappen dan zou ik Christiaan z'n advies opvolgen en zeker voor een wat nieuwere Canon of Nikon gaan. :yes

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 20:49 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de uitgebreide info Ron.
Op de A33 zit geen GPS, vind ik ook niet zo belangrijk.
De reden waarom ik geen batterij heb bijgekocht was omdat die alleen al 75,00 euro kost en ik eigenlijk na aankoop van de camera al snel zoiets had van: wil ik wel verder met deze, dus vandaar geen extra batterij(en) gekocht.
Ik zal Christiaan zijn advies zeker meenemen in mijn overweging bij het kopen van een andere camera.
Een vriend vsn mij heeft een Nikon te koop, alleen weet ik niet welke tye. Dat moet ik nog even navragen en dan misschien nogmals jullie advies vragen. ;)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 21:15 
Lid
Fotografie

Mijn tip zou ook zijn: een nieuwer model.
En dan vanwege: die 350D is nogal oud, inmiddels zijn we al bij de 600D toch?
Weet jij veel wat er met dat oudje allemaal al gebeurd is... :)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 21:16 
Moderator
Fotografie

Ik vind die GPS ook niet heel belangrijk hoor, maar soms wel handig en leuk dat 't erop zit....ik laat 'm altijd aan staan omdat ik zeker weet dat ik 'm vergeet aan te zetten als ik 'm wel aan wil hebben. :rof
Klopt dat die accu's heel duur zijn en ik heb toen ik net de A55 had een accu van een ander merk geprobeerd, wat ook goed aangeschreven staat, maar 't rare is dat de A55 dat eerst wel pikte en na een aantal dagen niet meer. :S :dk
Ze hadden op dat moment geen orginele Sony accu's meer bij Kamera-expres en ik had toen echt 2 accu's nodig, omdat we ergens heen gingen wat ik nogal belangrijk vond volgens mij....dus toen nog 1 erbij gekocht en later die imitatie omgeruild met bijbetaling bij Kamera-expres, dus vandaar nu 3 accu's.
Nu blijkt dus ook dat je er eigenlijk ook gewoon 3 nodig hebt. ;)

Ik weet niet wat je budget is natuurlijk, maar ik zou voor een Canon toch minimaal uitkijken naar een 550D, die zijn nog redelijk recent.
Als je 't wat hoger zoekt[kwa prijs geloof ik gelijk een heel stuk hoger ;) ] dan kom je bij een 7D of zo uit.....dat zou momenteel mijn persoonlijke keuze bij Canon zijn, omdat dat een camera is die meer geschikt is voor actie-foto's als ik 't een beetje goed gevolgd heb.

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 22:39 
Lid
Fotografie

Niks mis met de 350D. Ik fotografeer er nog steeds mee. :D

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 22:43 
Lid
Fotografie

Mijn reatie was ook totaal niet rot bedoeld hoor Wendy. :)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 01 mei 2012 22:57 
Lid
Fotografie

Dat snap ik Wendy. M'n zoon gebruikt ook vaak mn 300D nog.
Maar als je nu een andere wilt kopen... :)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 02 mei 2012 08:12 
Lid
Fotografie

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties en adviezen. Ik ga er goed over nadenken en neem jullie tips ter harte. ;)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 20:48 
Lid
Fotografie

Als je van een compacte zou overstappen is de 350D in deze set een prima stap.. Ik heb hem jaren met plezier gebruikt, en er zijn dingen waarop hij beter presteert dan mijn 50D. Maar je bent al wat gewend, ik zou daarom nu eerder kijken naar een 500D of een 550D.

Over je Batterijen?? Voor 75 euro koop ik er 5! zie http://www.dealextreme.com/p/replacement-compatible-7-2v-1500mah-battery-pack-for-sony-np-fw50-48256. En jah het komt echt aan..

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 21:47 
Lid
Fotografie

Bedankt ook voor je advies Nagtie.
De Canon 500D en 550D zijn betaalbaar voor mij en met veel mogelijkheden.
Bedankt ook voor je tip voor de batterijen! :)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 22:01 
Lid
Fotografie

Maar goed bij een camera moeten objectieven komen.. Dus ik zou niet uit het niets iets gaan kopen, veel keuze bij Canon betekend dat ook dat je veel keuze moet maken.. In de range tussen 70-300 kun je van 100 tot 6000 euro kwijt zijn.. En elk objectief is zijn geld meer dan waard... Ik zou als ik jou was een goed onderzoek gaan doen naar welke objectieven je wilt hebben.. Ik heb zelf 5 batterijen en in mijn 50D (gebruik nooit live view) en heb nog nooit lege batterijen gehad, en dan bedoel ik de 2 die er standaard inzitten.. Ook niet bij een weekje weg of zo. Ik zou tevreden zijn met 1 dag shooten en dan nog wat over.. Maar ik klaag niet over meer.

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 04 mei 2012 07:29 
Lid
Fotografie

Natuurlijk heb ik erover nagedacht dat er objectieven moeten komen. Ik vind het leuk om macro fotografie te doen dus er moet een macrolens komen en sowieso een standaardlens. Verder zie ik later wel voor nog een 200 of 300 mm zoomlens.
Wat betreft de batterijen: de Sony A 33 staat erom bekend dat de batterijen vrij snel leeg zijn maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij andere camera's is.Ik gebruik zelden live view dus daar ligt het niet aan.
Ik ga me goed orienteren. :)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 05 mei 2012 09:19 
Lid
Fotografie

Ik zou de 350D niet aanraden, heb hem zelf gehad en ben na een jaar overgestapt op de 60D. Als je niet zo'n groot buget hebt, kun je altijd nog voor de 550D gaan, vele malen beter dan de 350D. Nee, ik zou het niet doen. ;)

Canon eos 350D
BerichtGeplaatst: 05 mei 2012 11:24 
Lid
Fotografie

Dank je wel Moubs!
De 550D lijkt me een mooie camera voor mij. :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende