Het is 28 aug 2025 13:25

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Een gelukkig koppel...
 Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 11:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Een grote week geleden heb ik plaatjes vastgelegd van een koppel dat voor de wet trouwde. Ze wilden graag wat ontspannen, vrolijk ogende foto's, genomen in het centrum van Gent.

Ik ben helemaal niet zo thuis in "mensenfotografie", geef mij maar hondjes... :P

Ik post hier deze foto's omdat ik ervan overtuigd ben dat ik enorm veel kan bijleren dankzij enkele nuttige tips, opmerkingen van jullie kant. Waar kan ik beter op letten bij het fotograferen van een trouwkoppel? Compo's? Belichting?

Even meegeven dat deze foto's genomen zijn op een zonovergoten dag. Schaduw opzoeken was de boodschap, maar dat lukte niet altijd... :(

De reeks die hier onder te vinden is, is een verzameling van prentjes waar ik even jullie mening over wil. Het is geen vaste reeks...

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

8.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 12:35 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi! Ik vind de eerste z/w omzetting iets te pittig voor deze setting, de rest spreekt me zeer aan! Mooi etalage ook gekozen voor F6, past erg mooi bij de outfits van deze troetelduifjes

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 12:38 
Lid
Fotografie

Die laatste !! :jump

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 12:50 
Lid
Fotografie

Vind die laatse ook mooi inderdaad. Ga mee met de reactie van bobi de Z/W is wat pittig daar moet je van houden 6 vind ik ondanks het licht en iets te lichte jurk wel weer mooi. Volgens mij zou mensen fotograferen je ook prima gaan lukken. Kan in iedergeval vertellen dat ik heel veel slechter gezien heb.

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 15:36 
Lid
Fotografie

Een leuke serie waar ze blij mee zullen zijn.
Foto 5 mist wat contrast.
Foto 7 zou ik niet op het net zetten.
De z/w zijn wat heftig voor de setting.

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 20:24 
Lid
Fotografie

Aaai die zwart/wit!!!!

Helemaal SUPER !!! Clippend zwart en weggeblazen wit ? Boeie, ik ben er weg van :up
Aanvankelijk schrok ik even toen ik naar beneden scrolde, maar dat kwam meer doordat de kleuren versies wat zacht zijn en dan in 1x die z/w eronder,... is een flink contrast :D
Ben sowieso al een z/w fan, maar deze zijn echt lekker pittig!
Buiten dat ze lekker vd monitor afspatten, is deze sterkte echt geweldig op print!
Vooral #1 is imo vele maten sterker in z/w dan in kleur.
De rest vd kleuren zijn goed, dat zondermeer, maar de z/w hebben mijn voorkeur.

Wellicht dat bij #1 in lightroom de clarity en misschien de exposure nog wat meer "pit" kunnen geven aan de kleurenversie.

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 20:37 
Lid
Fotografie

Die eerste is t em niet; daar is de witbalans nogal misgegaan denk ik, is erg geel die. uitsnede vind ik aan de linkerkant niet helemaal lekker, met t halve oor, en die haren van de dame die zo omhoog vliegen, zouden weg moeten wat mij betreft.
Derde vind ik leuk.
In 5 gaat t ook mis met de kleur, en die heeft ook een waas, die zou ik ff weghalen.
6 vind ik een mooie, al ben ik helemaal niet van sepia, hier vind ik t mooi.
7 zou ik beslist wegdoen, vind ik erg niet mooi.
Laatste vind ik de setting heel erg mooi. De kadering vind ik net niet; onder zou ik meer ruimte hebben gehouden. :)

Ik denk dat t erg slim zou zijn als je, zeker als je nou bruiloften fotografeert, fotografeert in RAW, om makkelijker dingen te kunnen herstellen als er iets fout ging. :)

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 20:48 
Lid
Fotografie

Ik vraag me eigenlijk af of je wel reacties wilt...? :unsure

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 21:56 
Lid
Fotografie

Bedankt iedereen voor jullie eerlijke mening en tips!! Ik ga eens kijken wat ik er nog kan uithalen/veranderen! :up :)

@Gemini: Ik begrijp niet zo goed waarom je dit vraagt? Bedoel je dat er al enkele reacties zijn gekomen en ik nog niet heb gereageerd? Ik ben sinds vanmorgen 11u niet meer thuis geweest en heb dus nog geen tijd gehad om iets te posten... Nu ga ik toch even in de zetel bij mijn vriend zitten, dus zal een uitgebreide reactie met vragen pas morgen komen.

Dat betekent niet dat ik jullie reacties niet waardeer! Integendeel...

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 22:22 
Lid
Fotografie

Nee niet hier.
Vanwege je andere topic, dat vergeten wordt? :dk

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2012 22:34 
Lid

Vind het erg leuke en gevarieerde foto's. (Tips zijn er al gegeven)

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 17:05 
Lid
Fotografie

Foto 1 en 5: Heb ik misschien wat té veel bewerkt wat betreft de kleuren. Ik zal wat terugschroeven en zien of ik de kleuren zo wat correcter/natureller kan doen uitkomen.
@Flash: geen reflectiescherm gebruikt. Er was die dag uitermate felle zon, dus stonden ze op dat moment in de schaduw.

De ZW versies zijn gemaakt op aanvraag van het koppel. Achteraf vond ik ze best wel leuk, maar ik kan er zeker inkomen dat ze voor sommigen wat te pittig zijn... De ZW versie van foto 1 is één van de favorieten geworden van het koppel zelf.

Foto 6: is voor mij favoriet. Het koppel bevond zich wel in het felle licht om dat de etalage op dat moment een zonnebad kreeg. Maar het stoort me uiteindelijk niet. Ik van het ouderwetse tintje aan deze plaat heel leuk ;)

Foto 7: Tja, hihi, daar zijn de meningen heel duidelijk over. Is inderdaad van beiden een moment geweest van ontlading. Mogen we eens helemaal zot doen?, vroegen ze. En ja, ik geef toe, het is nogal een spontaan en "zot" koppel... :knip2

Foto 8: Moest heel erg snel gaan. Zaten aan het eind van de fotoshoot, toen een cafébaas ons vroeg of we in z'n interieur gordijn van kralen wilden gebruiken. Ik heb daar dan toch maar handig gebruik van gemaakt...

Een gelukkig koppel...
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 19:03 
Lid
Fotografie

Een leuke serie waar ze zeker blij mee zullen zijn.
Bij de eerste drie kleuren foto's komt de kleur voor mij niet helemaal lekker uit de verf. De zw-wit omzetting zijn voor mijn smaak iets te contrastrijk, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit juist mooi vinden, dus een smaak kwestie. De tweede voor mij beter dan de eerste.
Bij nr 5 is voor mij de achtergrond net iets te rommelig maar dat zijn waarschijnlijk alleen fotografen die zich daar aan storen.
Nr.6 is voor mij favoriet, ondanks het feit dat er wel wat uitgebeten plekken in zitten die door de sepia omzetting trouwens aardig verdoezeld worden. Fijne setting waarbij de omzetting goed past. Het harde licht kan je op zo'n dag weinig aan doen tenzij je hulpjes hebt die een groot scherm boven ze kan houden om de zon te temperen.
Bij nr. 7 ben ik niet weg van de uitsnede en het moment is waarschijnlijk leuker voor hen dan voor een onbekende kijker.
Nr.8 vind ik ook erg geslaagd, hier is de kleur voor mijn gevoel goed. Jammer van haar afgesneden handen, zonder handen was denk ik mooier geweest. Maar ook hier zijn het waarschijnlijk alleen fotografen die daar over vallen.
In iedergeval vind ik het eengeslaade serie en ik vind het dapper dit te doen. Ik waag me er niet aan tenzij het voor vrienden is die anders niets zouden hebben omdat ze zich geen fotograaf kunnen veroorloven.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp