wim schreef:
artic butterfly heb ik zelf ook.
vindt het voor geen meter werken.
zelf schoonmaken moet je zeer voorzichtig doen.
voor je het weet heb je crassen op op je beeldcencor.
ik rij een keer per jaar naar chipclean.
maar ieder moet het voor zich zelf weten.
zelf een keer een 30 d naar de kl.te geholpen met zelf reinigen.
zat vol krassen.
Krassen???????
Hoe krijg je dat voor elkaar??? Harde borstel? Echt nog nooit gehoord.
Maar idd weg brengen in deze is het beste.
Adviezen over artic ed zijn ook niet relevant omdat we niet weten wat voor vlekken het betreft.
Een artic werkt alleen bij loszittend stof, vastzittend stof is alleen met een slab te verwijderen en dan is het nog belangrijk om te weten of het een water of olie gebaseerde vlek of strepen ed zijn.
Voordat je thuis bent erin bezit bent van genoeg en goed materiaal en vaardigheid ben je al 2x bij chipclean geweest.
Neem dat maar aan.
Ik heb de gehele productinformatie van visuele Dunst en daar kun je een body voor kopen.
En ik reinig al jaren ook met scotchtape en Artics en sensor en cornerswabs, maar ook ik het het in stadia gekocht.
Aangezien ik een redelijke gearfreak ben is dat te begrijpen maar 3x naar chipclean en dan ben je nog steeds goedkoper uit.
Wil je toch gaan beginnen en ben je net bang, koop dan eerst een nate set aangezien die alle soorten stof kunnen verwijderen. En een artic niet! Als er vet op je sensor zit, kan aanslag van zoute lucht zijn, of van oliƫn uit de behuizing, dan maak je het met een dergelijke oplossing alleen maar erger en je kwast is ook nog vet en dus vies totdat die 100% weer schoon is. En ja ook daarvoor heb je reinigings tabletten, maar die kosten ook weer geld.
Dus advies od aar chipclean, of ff naar de betere fotozaak en dan nat een keer voor laten doen kopen en later pas die arctic kopen. Of niet natuurlijk.