Positief aan dit geheel vind ik dat het erop lijkt dat je veel aan t uitproberen bent, qua compositie met name.
Probeer daarbij echter goed op je kadering te letten, en of je hele onderwerp (alle kinderen hier) er ook scherp op komen te staan.
Dan nu de kritische noten:
Als eerste: dat logo....dat zou ik weghalen. Geen idee wat voor nut dat heeft namelijk en mooier wordt t er niet op....
1. De kinderen zijn nogal geel/groen. Tenzij ze misselijk waren (;) ), gaat er iets mis. Onder zoveel gebladerte maakt t je ook wel moeilijk. De compositie vind ik erg rommelig, lijkt willekeurig.
2. Kleur iets beter, maar nog niet optimaal. Compositie al beter, maar uitsnedes vind ik niet echt mooi. Scherpte gaat ook niet helemaal goed, vind ook de foto wat donker. Waarom heb je hier de ISO op 100?
3. Ik begrijp je idee om de kinderen wat vrolijk op de foto te krijgen, maar vind het niet helemaal uit de verf komen. Afgesneden hand en voet, en het bovenste meisje vind ik er niet helemaal lekker op staan. Vind deze foto ook wat donker.
4. Ik zie dat je bezig bent geweest met composities. Dat is zeker goed! Maar op deze foto heb je niet alle kinderen er scherp op staan, je scherptediepte is niet groot genoeg.
5. Is leuk bedacht zo. Zou alleen onder er een flink stuk bij laten zien, en boven kan een heel stuk af. Ook is dit wat donker, en staan de kinderen er niet allemaal scherp op.
6. Zou ik weglaten. Is grappig voor opa en oma, of papa en mama, maar mij doet t niets.
7. De voorste twee staan er leuk op. De achterste valt wederom buiten je scherptediepte.
8. Ziet eruit alsof de kids er klaar mee waren. Dat doet de uiteindelijke foto dan geen goed zegmaar.
Misschien kun je bij elke foto even de exif zetten. Meest handig om te vermelden zijn: sluitertijd, brandpunt, diafragma en iso, en dan erbij vermelden of je statief of flitser ook gebruikt hebt.
Op die manier is het makkelijker je op weg te helpen, en ga je zelf ook de instellingen begrijpen, en weet je wat je kunt veranderen om beter resultaat te krijgen.