Ik weet niet welke objectieven je al in je bezit hebt, maar ik zou gaan voor de Sigma 70-200mm. f/2.8.
Dieren wil je vaak met een rustige[niet storende] achtergrond op de foto zetten en dat gaat 't makkelijkst met een groot diafragma[klein getal] en wat meer mm.
Door meer mm. en een groter diafragma te gebruiken wordt je achtergrond waziger.
Kijk wel uit dat je onderwerp zelf wel scherp is.....door bijv. een paardenhoofd van voren te fotograferen en dicht op je onderwerp te staan heb je grote kans dat hetgeen waar je op scherpstelt[meest de ogen] wel scherp is, maar z'n neus niet.
In dat geval moet je toch een kleiner diafragma[groter getal] gebruiken, maar omdat je dan dicht op je onderwerp staat is de achtergrond waarschijnlijk toch wel wazig als het paard er ver genoeg vanaf staat.
Het voordeel van het grote diafragma is ook dat je met minder licht toch nog goeie foto's kan maken.....hoe groter het diafragma, hoe lichtsterker de lens.
Je kan natuurlijk ook gaan voor de Canon 70-200mm. f/2.8, maar ik denk dat die 'redelijk' aan de prijs zal zijn.
Je hebt volgens mij zowel met de Sigma als met de Canon keuze uit een lens met stabilisatie, of zonder, maar ook daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan.
Hoe dat precies zit met die stabilisatie zul aan iemand moeten vragen die wat meer van Canon af weet, zelf fotografeer ik namelijk met Sony.
Ook voor Sony is die Sigma lens beschikbaar en ik ken iemand die er één heeft en die is heel tevreden met die lens.