Bedankt voor de het kijken en de reacties!
Voor mijn gevoel toen was het een beetje een mislukte avond. Het was niet geworden wat ik voor ogen had. Het uitzicht was niet heel erg interessant. De zon was er niet bij te betrekken, die ging onder aan de andere kant van het eiland. Met mijn zakje als statief kon ik niet dichterbij komen vanwege dat de golven mijn kamera zouden verslinden. Ik moest dus wat op afstand blijven, en inzoomen om de steen een beetje prominent in beeld te krijgen. De steen was niet echt groot. 63mm is niet echt een brandpunt afstand om een landschap mee te fotograferen.
Er lag niets interessants zo standaard in de branding, die steen lag op het strand en heb ik in de branding gelegd.
Al met al vond ik deze met wat bewerking toch wel de moeite waard, en heb niet getwijfeld om hem als maandinzending mee te laten doen.
Volgende keer als ik op vakantie ga wil ik toch wel proberen om een statief mee te nemen. Niet die ik thuis heb staan. Die is wel heel stevig, maar weegt 7 kilo.. Ik ben van plan om een groothoek zoom (10-22 range) aan te schaffen. Dan moet ik zeker met een statief werken, want dan moet je hem zowat in zee leggen wil je dezelfde steen er fatsoenlijk op hebben.
Martinvh schreef:
..overigens ook vierkant heel sterk, enkel het onderste gedeelte

Ik heb die ook gemaakt van alleen de steen, helaas bewogen en dus rijp voor de prullenbak..
Gotchas schreef:
..ben zelf altijd sterk geneigd om voor een horizontale opname te gaan..
Horizontaal was ook de planning, maar vanwege het probleem dat de golven mijn kamera zouden slopen moest ik op afstand blijven. Met een horizontale opname, met de steen een beetje fatsoenlijk op de voorgrond, bleef er boven de horizon en onder de steen vrij weinig over. Daarbij kwam nog dat er verder naar links de rotskust drukker werd met trappen en panden.
Had ik maar een statief was mijn gevoel op dat moment!