Er was gevraagd of ik een paar foto's van Dubai wilde uploaden. Nu ben ik dus pas net begonnen om met mijn spiegelreflex camera te fotograferen dus deze zijn allemaal nog met mijn andere camera genomen. Alles in de 'auto' stand... ik had geen idee wat ik deed (nog niet echt hoor!).
Dus, alleen even voor een beeld. Ik heb er natuurlijk honderden (duizenden?) maar hier even een paar mooie. De eerste vijf zijn van Souq Madinat. Souq betekent 'markt' maar dat is dit niet erg. Er zijn wel leuke winkeltjes maar er is bijvoobeeld ook een theater. 's Avonds is het hier barstens druk bij alle restaurantjes maar deze foto's zijn 's ochtends vroeg genomen zodat ik er geen mensen op had staan.
De laatste drie van kamelen. Ik vind het waanzinnig gave beesten en fotografeer ze graag.
De blauwe lucht op deze foto's is een zeldzaamheid in Dubai. Door de droogte en de continue wind zit er eigenlijk altijd zand en stof in de lucht. Deze foto's zijn genomen na een regenbui waarna alles weer schoon was. Echt genieten dus.
nr. 1

nr. 2

nr. 3

nr. 4

nr. 5

Dit is een ouderwetse windtoren. Vroeger, toen er nog geen airco was, bouwden ze dit soort torens. Ze vingen de wind op en binnenin vormde die balken een soort trechter waardoor de wind naar beneden werd gezogen.
nr. 6

nr. 7

nr. 8

Die laatste is mijn favoriet