iew schreef:
Heb je dat wel in een laag gedaan of op de foto zelf ?
Het is een mooie vogel en de compo smaakt me ook alleen op de kop is er wat onscherpte en onder de kin ook (in het geel) terwijl de rest van de vogel wel weer scherp is.
Ik vind dat een beetje vreemd.
In de foto zelf, ik heb nog niet helemaal door hoe dat met lagen werken werkt ( en wat daar het voordeel van is?)
De onscherpte kan ik niet echt verklaren, misschien dat ik me nieuwe lens nog niet helemaal onder de knie heb.
@ harald, ben ik met je eens maar ik had beloofd dat ik een keertje ISO 800 zou proberen, wat dus gewoonweg niet werkt ook al kunnen ze nog van die mooie test berichten plaatsen op het net, in de praktijk kan je dus met een D300s gewoon niet boven de ISO400 uitkomen want het ziet er gewoonweg niet uit, dit is dus het nadeel van een DX sensor

gewoon langere sluitertijd en een goed statief werkt beter, en dan maar hopen dat de vogel heel even stil blijft zitten. Je hebt in de tropen in de jungle gewoon bijna geen licht onder het bladerdak, het is echt niet te vergelijken met die paar bomen die in Nederland in het bos staan, je kunt meestal niet meer dan 5 tot 10 meter van de weg of het pad af daarna heb je een bulldozer nodig om je er een weg doorheen te banen

daarentegen als ik het park inga heb je meteen weer een overdosis aan licht, want daar is alles netjes bijgehouden en open en heb je de zon met tussen de 30 en 40 graden op je staan