Ik snap wel wat Momentum bedoelt, Peter.
Het zijn geen speciale foto's die afwijken wat betreft compo, bewerking en zo.
Ik weet bijna wel zeker dat 't m'n maat niet zal lukken om wat redelijke foto's te maken, want ik bood 'm juist aan om wat behoorlijke foto's van z'n auto te maken, omdat ie zulke belabberde foto's op een autoforum had geplaatst.....onderbelicht, overbelicht, strak in 't kader en met als achtergrond z'n garage.
Vandaar dat ik deze foto's voor 'm gemaakt heb en hij was er dik tevreden mee.
Toch valt 't niet mee om een lokatie te vinden waarbij je geen storende dingen in de achter- of voor-grond hebt[hier in de buurt heb ik 't dan natuurlijk over] en zelf vind ik een auto waarbij je zo goed als alleen lucht op de achtergrond hebt altijd wel lekker afsteken, wat in dit geval ook de bedoeling was.
Het liefst had ik nog een mooie wolkenlucht erbij gehad, maar je kunt natuurlijk niet alles hebben.....het weer[licht[hoeveel, waar vandaan], wolken, enz] is bij buitenfotografie natuurlijk één van de belangrijkste factoren en het is er ook één die je niet in de hand hebt.
Heel sterk bewerkte foto's ben ik over 't algemeen niet zo'n liefhebber van, hoewel 't in sommige gevallen weleens goed uit kan pakken, maar uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel.
Ik ben diezelfde week nog een keer terug gegaan met m'n eigen auto en heb toen ook wat foto's vanuit een ander standpunt gemaakt......als je alleen bent wordt je toch minder afgeleid als dat je met z'n 3en bent.