Dat mag jij, Frans en bedankt voor je hulp.
De drukker vraagt dit. Ik ga maandag even langs voor nog wat info en wil goed beslagen ten ijs komen. Hij heeft het over dat CMYK profiel, maar noemt niet welk. Hij vindt het makkelijker dat ik ze niet in RBG aanlever. Mijn gedachte was dan de adobe RBG Tiffs dus gewoon om te zetten in CMYK.
Citaat Drukker:
Citaat:
Een foto op het beeldscherm en een afgedrukte versie kunnen inderdaad
afwijken. Om dit verschil zo klein mogelijk te houden raad ik aan om de
afbeelding in een CMYK-kleurpofiel op te maken. Dan hoeft de printer of
plotter de afbeelding niet om te zetten van RGB naar CMYK, waardoor
kleurverschil kan ontstaan.Daarnaast kunt u wat extra contrast toevoegen, maar zeker als dit geplot
wordt zou ik dit met mate doen. De kleurweergave hiervan is namelijk al
vrij goed.
De prints zijn voor mijn eerste expo en ik wil dat het perfect is. Jij hebt me een tijdje terug al van goede informatie voorzien en nu liep ik hier tegenaan. De afwijkende formaten door bijsnijden zijn nu ook opgelost, zie boven.
Ik fotografeer vooral met mijn camera en niet met mijn PC al ontkom ik er soms gewoon niet aan zoals nu.
Met dank aan jouw info en de praktijk(proef) foto's die nu in het groot bij de dierenarts hangen gaat nu het echte werk beginnen. Ik ben er al maanden mee bezig. Een goede voorbereiding is het halve werk. Eind volgende week moet het bij de drukker zijn en net na de kerst moet ik alles hebben. Ik heb gelukkig nog tijd....