Het is 25 aug 2025 23:29

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mizuti Cosplay - Een voorzichtig begin
 Mizuti Cosplay - Een voorzichtig begin
BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 01:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik ben nieuw hier en dit is dan ook mijn eerste foto die ik laat zien aan jullie.
Dit is een cosplay van Mizuti uit het spel Baten Kaitos. Hopelijk vinden jullie het wat.
Ik weet wel dat het gebouw achterin nog behoorlijk overbelicht is. Daar moet ik echt
beter op letten :)

Fotografie

EXIF:
Camera: Canon EOS 400D
Lens: EF-S18-55mm f/3.5-5.6
Brandpunt: 38.0 mm
Diafragma: f/4.5
Sluitertijd: 1/100
ISO: 400
Flits: Nee

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 09:08 
Lid
Fotografie

De achtergrond is inderdaad te aanwezig, dit wordt ook nog versterkt doordat je schuin fotografeerd. Ik zou het nog eens opnieuw proberen met een wat rustigere achtergrond. Masker op deze maniet voor het gezicht spreekt me ook niet zo aan.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 09:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
voor mij is dit helemaal nieuw.

vraag me af waar het zwaartepunt ligt bij dit soort foto's.

het kostuum, het karakter, situaties uit het spel?

waarom bijvoorbeeld deze achtergrond met een schuurtje, een pergola, een kerkgebouw?
past dat in het spel?

moet nog een hoop leren merkik.

BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 10:12 
Lid
Fotografie

Leuke foto. Ik zou alleen veel meer scherpte-ondiepte willen zien. de achtergrond leidt voor mij te veel de aandacht van het model af. Scheve plaatsing is best leuk.

BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 13:52 
Lid
Fotografie

Het masker is op deze manier geplaatst omdat het personage dit ook zo doet in het spel. Vandaar die keuze. Wat betreft de omgeving is dit in het Archeon tijdens de Midwinter Fair en was de vraag van de twee modellen of we hier konden fotograferen. Dus de omgeving was ook op hun verzoek.
De omgeving past enigszins wel bij het spel. Dit speelt onder andere ook af in een dorpje.

Voornamelijk zouden dit soort foto's moeten gaan om het personage en daarna het kostuum. De omgeving is vaak een leuke extra voor de kijker. Ik merk aan jouw commentaar dat dit misschien nog ontbreekt?

Verder zal ik een keer kijken of we het op een andere locatie kunnen doen die nog beter bij de personages passen :) Ik waardeer jullie commentaar echt :D

BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 14:03 
Lid
Fotografie

weet je als niet kenner van de game is voor mij de achtergrond vooral een rommelige achtertuin.

verder is een game meestal actie en dat mis ik hier ook.

voor een portret zou ik voor een fraaiere achtergrond gaan.

BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 20:00 
Lid
Fotografie

Heel erg leuk en zeker dat de foto scheef is genomen past heel goperd bij dit tafareel.

BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 23:41 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
weet je als niet kenner van de game is voor mij de achtergrond vooral een rommelige achtertuin.

verder is een game meestal actie en dat mis ik hier ook.

voor een portret zou ik voor een fraaiere achtergrond gaan.

Ik ben verder ook niet zodanig bekend met het spel, maar ik heb hier wel onderzoek naar gedaan. Hoe ziet het er dan uit? Wat doet dit personage precies in het spel?

Voor dit personage is weinig actie nodig aangezien zij weinig actie momenten heeft in het spel. Zij wordt weinig gebruikt in vechtmomenten. Vandaar dat we niet voor een actie moment hebben gekozen.

Verder geef ik je helemaal gelijk. De achtergrond is inderdaad te druk. Ik moet echt beter gaan opletten wat omgeving betreft. Ik heb nu al een paar keer dat ik denk: Niet goeeeed! o.0 Maar dan is het alweer te laat om het anders te doen natuurlijk :P

BerichtGeplaatst: 10 jan 2013 14:34 
Lid
Fotografie

Ik vind scheve foto's als eerste al helemaal niks, het is natuurlijk ook smaak maar volgens mij wordt het over het algemeen niet echt gewaardeerd onder de fotografen. Het kan natuurlijk wel om iets duidelijk te maken maar vind het als trucje om de foto interessanter te maken vaak niet goed werken.
Verder is het bij portretten erg belangrijk om op de achtergrond te letten. Een onscherpere achtergrond had hier goed gewerkt, maar dit was met jou lens helaas niet mogelijk. Tenzij je meer afstand had kunnen nemen tot de achtergrond, of model naar voren. In ieder geval geldt: hoe dichter bij het model en hoe verder weg de achtergrond, hoe groter het verschil is in scherpe tussen die twee.
Ook moet je opletten wat er in de achtergrond staat. Je moet bijvoorbeeld zorgen dat er geen buizen uit de achtergrond uit een arm van het model komt.
Ik ben zelf wel eens in het Archeon geweest en ik denk dat je hier hele mooie achtergronden had kunnen uitzoeken.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp