Ik had nog wel wat negatievere reacties verwacht

.
Maurice78 schreef:
Wel ontzettend gaaf dat je pinhole camera exif data opslaat
het gaat natuurlijk allemaal over het grote van het gaatje.
komt het schlieren objectief ook aanbod bij jouw op school ???
Hahaha, exif komt inderdaad van het scannen

.
schlieren objectief moest ik even opzoeken. Volgens mij komt het niet aanbod op school. We gaan nog wel met een technische camera werken... Dat lijkt me echt geweldig!!!
Annemiek schreef:
Heb je dan een aanpassing gedaan op je eigen camera hiervoor of echt met een aparte/speciale camera?
Speciale camera... Tja zo kan je het eigenlijk ook niet noemen misschien. De "camera die ik hier heb gebruikt was een kartonnen doosje. Deze helemaal zwart gemaakt en lichtdicht. Vervolgens op een soort aluminium plaatje een inimini gaatje gemaakt (omgerekend was het boven de F100). Dat aluminium plaatje zit dan aan de voorkant van het doosje (met een plakkertje er over heen, gewoon tape). Achterin het doosje (tegen de achterwand) stop je lichtgevoelig papier (gewoon tegen de achterkant aan drukken, dit doe je trouwens in het donker). Dan ga je ergens heen waar je de foto wil maken, zet je camera (doosje) neer, haalt het plakkertje er af, wacht even en plakt plakkertje er weer op.
Daarna terug naar een donkere ruimte, papiertje er uit, in de ontwikkelaar, daarna in stopbad en dan heb je een negatief

. Deze heb ik ingescand, positief gemaakt en verder bewerkt tot het bovenstaande resultaat.
Duudelijk?
Frans schreef:
zegt camera obscura je wat?
Ja! Dit is toch hetzelfde als pinhole, maar dan ipv een doosje een complete kamer. Waar je dan op een wand het beeld van buiten de kamer ziet (op de kop en gespiegeld natuurlijk)
bjornc schreef:
Hoe lang heb je de camera geopend gehad?
Het plakkertje is er ongeveer 4 minuten van af geweest. Maar niet precies natuurlijk, aangezien het maar een beetje gokken is (wel getimed met mijn telefoon).
Verder bedankt voor alle felicitaties natuurlijk

.
Jullie krijgen vast nog wel meer pinholes van mij te zien, vind het namelijk erg leuk om te doen.