Vandaag voor het eerst een das vast gelegd op de foto. (en voor het eerst gezien volgens mij)
Ik was een buitenrit aan het maken en ineens kijkt ze op en blijft stil staan. Nu doet ze dit wel vaker ook als ze gewoon mensen ziet, maar het was nog alerter dan anders. Dus ik volgde haar kijkrichting maar zat eerst veel te ver weg te kijken. Toen zag ik ineens vlakbij een das zitten, die wat rond snuffelde. Even blijven kijken, toen weer verder gereden, echter was het al vlakbij de wei, dus heb haar terug gezet, naar huis gegaan, camera en fiets gepakt en snel terug gereden op hoop van zegen. Daar aangekomen zag ik hem niet meteen maar na een tijdje goed luisteren en kijken had ik hem gevonden

Hij ging in eerste instantie gewoon verder met eten zoeken, maar op een gegeven moment had hij me door en liep toen weg, ik er rustig achteraan en toch nog wat foto's kunnen schieten. Op een gegeven moment ging hij op een meter of 5 afstand van mij gewoon slapen haha. Na een tijdje heb ik hem maar weer met rust gelaten.
F4.5
1/160
iso:800
80mm
1.

F5
1/250
iso: 800
155 mm
2.

F5
1/100
185 mm
3.

F5.3
1/125
210 mm
4.

Helaas niet echt een actieve blik maarja meneer (of mevrouw) wou ook gewoon slapen
F5
1/125
iso:800
195 mm
5.

Helaas veel teveel takken waardoor het niet echt makkelijk was om hem er goed zonder takken op te zetten, maar brand los