Het is 26 aug 2025 01:14

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur #2 - Ilse
 #2 - Ilse
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Bedankt fran, ik ben er zelf nog niet uit welke ik beter vind, maar ik denk dat ik dat beslis als de serie compleet is :)
Bedankt voor je eerlijke mening, Greengrass, altijd nuttig :) De overeenkomsten qua avatar en foto zie ik wel een beetje nu je het zegt, was me nooit opgevallen. En dan hebben we ook nog dezelfde naam ;)
Ik begrijp je reactie, maar ik ben het er niet mee eens. Ik heb vele fotoshoots met het meisje gehad waar ze er gezellig en vrolijk op staat, zoals de avatar, maar dat was niet de insteek van deze serie :) De meiden die ik ga fotograferen zijn stuk voor stuk lieve en beleefde meisjes en dat is precies hoe ik ze deze keer niet wil vastleggen.
Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt, ik probeer je mening hier niet te ontkrachten! :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 #2 - Ilse
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:14 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Inoordhof schreef:
De meiden die ik ga fotograferen zijn stuk voor stuk lieve en beleefde meisjes en dat is precies hoe ik ze deze keer niet wil vastleggen.
Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt, ik probeer je mening hier niet te ontkrachten! :)

Dat geeft helemaal niets, per slot van rekening is dit een vrij beoordelingsforum ter lering.
En ik ga nooit in discussie over verschil van smaak en mening.
Maar mag ik ter informatie dan vragen wat dan wel de insteek is van deze shoot is en hoe u de dames dan wel wil laten overkomen?
Want een zogenaamde ''bad attitude'' is ook niet echt datgene wat ik in de foto kan constateren.

Groeten, Johannes.

Laatst bijgewerkt door Greengrass op 25 maart 2013 20:27, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
 #2 - Ilse
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:20 
Lid
Fotografie

Zo zeer ik de natuurlijke blik bij je vorige model kon waarderen, bij Ilse hoort een lach, das enige commentaar, onzinnig misschien, maar steeds bij kijken was dat mijn gedachte :blush

#2 - Ilse
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:29 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je begrip :) Mijn uitleg staat in het andere topic met Elif.
Hoe is ze wil fotograferen is hoe ze echt zijn, dus geen lief glimlachje maar ook geen boze blik. Ik trek er telkens één of twee uurtjes voor uit en in totaal maak ik maar 10 tot 20 foto's. We praten dus meer dan dat we foto's maken.
Daarna laat ik ze wat resultaten zien en vertellen ze me waar ze zich het meest in herkennen :) Het laatste dat ik wil is dat ze een masker opzetten voor de camera.
Het is een hele andere aanpak voor een fotoshoot voor mijn doen!
Bedankt voor je interesse :)

#2 - Ilse
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:43 
Lid
Fotografie

In dit geval heb ik dan geen kritiek voor u maar wat advies.
Mijn vrouw is sinds jaar en dag ook een bevlogen fotografe op het gebied van mensen en portretten.
Ik kan me goed herinneren dat zij dit onderwerp ook meer dan eens heeft opgepakt.

Natuurlijk hoeft haar manier de uwe niet te zijn maar op een gegeven moment probeerde ze de directe blik in de camera de vermijden en het model met dezelfde blik maar vanuit een andere hoek te fotograferen.
Schuin wegkijken van de camera oftewel het zogenaamde driekwart profiel.
Ze kwam tot de conclusie dat er op deze manier meer kracht in de foto's werd gelegd voor de kijker.
Het gaf het model op deze manier meer allure en het portret precies de sfeer die ze zochten.
Omdat dit soort foto's het vooral van de blik in de ogen moeten hebben geeft schuin wegkijken van de camera net dat beetje extra zonder afbreuk te doen aan de eigen identiteit van het model.

Dit is natuurlijk slechts een optie en vriendelijk bedoeld advies.
Gezien dat dit voor u nieuw terrein is ga ik er van uit dat alle constructief bedoelde inbreng welkom is.
Ik wens u verder veel succes en plezier in het fotograferen.

Vriendelijke groeten, Johannes van Eeuwijk.

Laatst bijgewerkt door Greengrass op 25 maart 2013 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
 #2 - Ilse
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:46 
Lid
Fotografie

Hartstikke bedankt voor het advies, ik zal het zeker ter harte nemen! :)
Ik moet nog veel leren dus zulke reacties zijn altijd erg nuttig.
Bedankt!

#2 - Ilse
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 22:52 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Inoordhof schreef:
Bedankt GJ :) Een poll is niet de bedoeling, ik zet denk ik gewoon alle foto's in hetzelfde topic zodat het duidelijker is dat het een serie wordt :)

Leuk dat je jezelf zo uitdaagt! Het beloofd een prachtige serie te worden die zichzelf versterkt als je ze onder en liefst naast elkaar presenteert. Maar ja een beeldscherm van 6x 900 pixels, waar koop je die? :shock :rof

#2 - Ilse
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 22:54 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
gjdenbesten schreef:
Inoordhof schreef:
Bedankt GJ :) Een poll is niet de bedoeling, ik zet denk ik gewoon alle foto's in hetzelfde topic zodat het duidelijker is dat het een serie wordt :)

Leuk dat je jezelf zo uitdaagt! Het beloofd een prachtige serie te worden die zichzelf versterkt als je ze onder en liefst naast elkaar presenteert. Maar ja een beeldscherm van 6x 900 pixels, waar koop je die? :shock :rof

En leuk om Mendel te pesten, maar hij gaat er niet op in.... :sar

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2