N.a.v. jullie reacties heb ik twee updates geplaatst. Alleen van de platen die voor mij het mooist zijn: die van nummer 1 en nummer 2
De nummer 3 vond ik gewoon grappig om te laten zien en de nummer 4 heb ik er speciaal voor Nagtie aan toegevoegd.
Nr 1
De OVP was om 07:00 uur nog gesloten. Desondanks kon ik het niet laten om bij het bezoekerscentrum deze foto te maken.

===update===
De plaat rechtgezet, ietsje contrast toegevoegd, verkleind en ietsje verscherpt. Niet lichter gemaakt. Deze versie doet meer recht aan het mistige sfeertje wat er die ochtend ook heerste.

Nr 2
Een ruim uurtje later teruggegaan en daar op weg naar de vogelkijkhut De Schollevaar deze kudde herten "tegengekomen".

===update===
Een nieuwe poging.
Klein beetje contrast toegevoegd, verkleind en ietsje verscherpt. Deze dus niet ietsje lichter gemaakt. Wellicht komt de vreemde beeld (of het er ingeplakt is) wel door de scherpte in combinatie met de beperkte scherptediepte. Ik weet het anders ook niet

Nr 3
Grappig om te zien dat als ze vooruitlopen hun oren ook geluiden van achter hun kunnen opvangen.

Nr4
Tot slot een laatste foto voor Nagtie. Zoals hij al eerder op dit forum heeft aangegeven loopt er rond het bezoekerscentrum een hertje waarvoor je geen telelens nodig hebt. Met een groothoeklens kun je dit hertje heel goed te fotograferen.