Het is 02 aug 2025 15:17

Auteur Moet instellicht dimbaar zijn?
 Moet instellicht dimbaar zijn?
BerichtGeplaatst: 02 apr 2013 21:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een extra studio flitser, degene die ik heb bevalt me prima maar die is vervangen voor een nieuw type. De flitser die ik heb heeft een dimbaar instellicht, maar het nieuwe type heeft dat niet en brand altijd voluit ik weet eigenlijk niet zo goed of dat erg zou zijn.
Zou je het instellicht misschien zien als je de flitser op een heel laag vermogen gebruikt? En wat is eigenlijk gebruikelijk in een goede studio?
gr Sjoerd

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 02 apr 2013 22:21 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Het instellicht gaat altijd uit voordat de flits ontsteekt, en pas weer aan als de flitser weer op vol vermogen kan flitsen (d.w.z. is opgeladen voor de volgende flits).
Dat moet ook wel, anders zou je verschillende kleurtemperaturen door elkaar krijgen....

Eigenlijk kun je bij alle studioflitsers het beste het instellicht op 100% laten staan. Daardoor krijg je kleinere pupillen en grotere irissen, dus mooiere ogen. Ikzelf heb het instellicht altijd op 50% staan, vind ik en de modellen prettiger, maar tsja, dan wel minder mooie ogen....

groetjes, succes, Henk

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013 18:30 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Oké, zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2013 18:57 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Henk47 schreef:
Het instellicht gaat altijd uit voordat de flits ontsteekt, en pas weer aan als de flitser weer op vol vermogen kan flitsen (d.w.z. is opgeladen voor de volgende flits).
Dat moet ook wel, anders zou je verschillende kleurtemperaturen door elkaar krijgen....

Dat is de theorie en in de praktijk werkt dit zoals je het omschrijft. Maarrrrrr........
De goedkopere hitatsie-kibansai-merken die voor een paar tientjes een flitser produceren en deze voor een habbekrats op de markt brengen, ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Features die jij omschrijft (en inderdaad belangrijk zijn) zitten vaak niet op de hele goedkope flitsers.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp