De L-serie lenzen van canon zijn erg goed.. Mss is een 24-70 F/2.8 L usm en een 70-200 L F/4 usm ook nog een mooie optie..evt aangevuld met een 1.4x converter..Het kost een aardige duit, maar dan kun je zowat alles doen wat je wilt, en ze zijn all-weather-en dust-proof..In lenzen investeren blijft een dure hobby, maar ze gaan een life-time mee, langer dan je dslr zelfs.....Heb zelf de nadelen ondervonden van niet al te lichtsterke lenzen, zeker met een beperkte lichtsterkte van 4.5-5.6, al is het bij mij dan geen canon maar sony/KM/minolta..Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar regelmatig loop ik toch tegen de beperkingen aan van deze lenzen...Canon maakt top-glaswerk hoor, en zeer zeker in de L-serie!!! Ik ging in het begin voor meer zoom-bereik dan lichtsterkte, maar heb op pijnlijke wijze moeten ondervinden dat bereik niet alles is, lichtsterkte des te meer, maar da's mijn eigen ervaring...Heb zelf ook enkele walk-around lenzen, en ze blijven toch een compromis, qua lichtsterkte en scherpte... Hoe groter het bereik, des te softer wordt het beeld bij volledige zoom.. Ik ga meestal niet verder dan halfway, dan blijft alles nog een beetje hanteerbaar..bijvoorbeeld, mijn minolta 100-300 of mijn tamron en sigma 28-200 zijn nog scherp tot bijvoorbeeld 200 mm (of in geval van die 28-200 tot op ongeveer 150 mm) op f/8, bij volledig zoombereik wordt eea toch wat softer aan de randen..ben dan ook naarstig op zoek naar een betere, en dan vliegt dat ding met een noodgang de deur uit!!

Voor onderweg te zijn, zijn ze best makkelijk, al heb ik toch voorkeur om af en toe te wisselen van lens.. Groetjes, alex!!