bjornc schreef:
Persoonlijk zou ik toch bij Nikon of Canon blijven.
Vanwege meerdere redenen:
Optische viewfinder, in plaats van electronisch. (= helderder, en scherper)
Meer objectieven op de tweedehandsmarkt, en op de nieuwmarkt.
Beeldstabilisatie in het objectief, ofwel altijd maatwerk voor het objectief.
Ach, ieder z'n mening, ik zou niets anders meer willen dan een elektronische zoeker.
Sony heeft de laatste tijd redelijk wat nieuwe objectieven op de markt gebracht en ook al de oude Minolta objectieven werken perfect op de nieuwe Sony body's en je hebt daarbij ook gelijk profijt van de stabilisatie in de body, die dus ook gelijk werkt op de oude Minolta lenzen en dat werkt gewoon goed naar mijn idee.
Grote voordeel is ook dat je geen duurdere lenzen meer hoeft te kopen waarbij de stabilisatie in de lens gebouwd is.
Volgens mij hebben we deze discussie al vaker gevoerd en ik denk dat het persoonlijke smaak is welk merk men kiest....het ene merk is beter in dit en het andere merk beter in dat, het ligt er maar net aan voor welk doel je een camera koopt en vaak blijft men bij 't 1e merk hangen
Ik fotografeer nu met Sony[en Minolta] en ben er dik tevreden over, de camera en lens voldoen precies aan mijn eisen.
Natuurlijk kan 't altijd beter, maar ook dan kan ik met voldoende geld bij Sony terecht voor een A99, Sony 70-400mm f/4.0-5.6 G SSM II en een Sony 500mm F4.0 G SSM en die laatste is ook nog heel goed te gebruiken met een 2x teleconverter die ik al heb.