Het is 20 jul 2025 16:04

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Eerste camera... Welke?
 Eerste camera... Welke?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2013 21:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Enige wat ik kan zeggen is dat ik een 1100D heb en hij bevalt me echt prima. Deze camera is tegenwoordig zo goedkoop dat je nog wat geld overhoudt voor een lensje erbij zoals bijvoorbeeld de 50mm/f1,8 want zodra je je verdiept in deze hobby kom je al snel tot de conclusie dat je ook graag lichtsterk glas wil hebben (of je het echt nodig heb is een tweede maargoed) en dat is simpelweg de goedkoopste :)

Let er wel op dat als je de 1100D met 18-55 kit koopt, dat je dan de IS (image stabiliser) lens erbij krijgt, de goedkopere aanbiedingen geven meestal de oudere, non IS, kitlens mee.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Eerste camera... Welke?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2013 21:45 
Moderator
Fotografie

bjornc schreef:
Persoonlijk zou ik toch bij Nikon of Canon blijven.
Vanwege meerdere redenen:

Optische viewfinder, in plaats van electronisch. (= helderder, en scherper)
Meer objectieven op de tweedehandsmarkt, en op de nieuwmarkt.
Beeldstabilisatie in het objectief, ofwel altijd maatwerk voor het objectief.

Ach, ieder z'n mening, ik zou niets anders meer willen dan een elektronische zoeker.
Sony heeft de laatste tijd redelijk wat nieuwe objectieven op de markt gebracht en ook al de oude Minolta objectieven werken perfect op de nieuwe Sony body's en je hebt daarbij ook gelijk profijt van de stabilisatie in de body, die dus ook gelijk werkt op de oude Minolta lenzen en dat werkt gewoon goed naar mijn idee.
Grote voordeel is ook dat je geen duurdere lenzen meer hoeft te kopen waarbij de stabilisatie in de lens gebouwd is.
Volgens mij hebben we deze discussie al vaker gevoerd en ik denk dat het persoonlijke smaak is welk merk men kiest....het ene merk is beter in dit en het andere merk beter in dat, het ligt er maar net aan voor welk doel je een camera koopt en vaak blijft men bij 't 1e merk hangen
Ik fotografeer nu met Sony[en Minolta] en ben er dik tevreden over, de camera en lens voldoen precies aan mijn eisen.
Natuurlijk kan 't altijd beter, maar ook dan kan ik met voldoende geld bij Sony terecht voor een A99, Sony 70-400mm f/4.0-5.6 G SSM II en een Sony 500mm F4.0 G SSM en die laatste is ook nog heel goed te gebruiken met een 2x teleconverter die ik al heb. ;)

Eerste camera... Welke?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2013 21:53 
Lid

Geslacht: Vrouw
Ik was laatst bij BCC en daar hadden ze de Canon 1100D en 1100DIS liggen en ik vroeg me af wat voor verschil het was maar nu weet ik dat ook haha. Ik denk dat ik wel voor de 1100D ga, ik kan later altijd nog een betere kopen, als ik een betere baan en meer geld heb.

Eerste camera... Welke?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2013 22:01 
Lid
Fotografie

Heel verstandig! :up

Eerste camera... Welke?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2013 22:33 
Lid
Fotografie

1100D is een instap camera, naar mijn idee gemaakt voor mensen die een mooiere foto willen maken dan met het fototoestel of de standaard camera's maar geen zin hebben om de hoofdprijs te betalen, of zich een breuk te tillen.

Ga je fotografie serieus aanpakken zul je de beperkingen tegen komen, maar ondanks de beperkingen kun je er hele mooi foto's mee maken. per slot van rekening ben je ook een instapper, dus ga voor die camera, en geniet.. er zijn legio objectieven te koop, waarmee je je hobby kan uitbreiden.

Ga wel even zoeken naar de goedkoopste, de mediamarkt is dat in veel gevallen niet.

groet Niels

Eerste camera... Welke?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2013 22:36 
Lid
Fotografie

Beide camera's die je noemde zijn goede, ga naar een winkel en neem ze in de hand, welke beste aanvoelt is de jouwe zoals eerder gezegd, ze ontlopen elkaar echt niet kwalitatief :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Eerste camera... Welke?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2013 22:38 
Lid
Fotografie

Even gekeken, bij Kamera express staat de 1100D met 18-55 voor voor 324,- in dat geval heb je wel wat geld voor 2 4gb SD kaartjes, en een tasje. (ik heb overigens nog een canon tas, die je voor een prikkie mag hebben). voor 23 euro heb je bij Kamera exoress 2x 4gb sd kaartje. (2 is handiger, omdat als er 1 stuk gaat ben je ' maar' 4gb aan foto's kwijt.

In dat geval heb je zelfs nog ca 100 euro over om te kijken voor een tamron 70-300 objectief, en dan ben je voor de eerst 2 jaar wensen loos.

Eerste camera... Welke?
BerichtGeplaatst: 13 mei 2013 22:56 
Lid

Geslacht: Vrouw
Geheugenkaartjes hebben we hier in huis genoeg liggen (waar ze vandaan komen is mij ook een raadsel...) en mijn ouders hebben nog een oude analoge spiegelreflex die kapot is, waar ook een tas bij zit dus die kan ik opzich ook nog gebruiken de eerste tijd. Ik ga morgen hier even in de stad kijken, waar wel wat winkels zitten die cameras verkopen.
Bij de BCC ligt de 1100D voor ong. 350 volgens mij.
En zoals ik al zei, de eerste tijd zullen vooral mijn paarden fotomodel staan. (Een van de twee is echt een diva dus dat komt wel goed) dus de eerste tijd word het toch nog niet serieus... :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2