Papa100 schreef:
Hopelijk heb je ingezoomd of heeft hij/zij je objectief opgegeten!
Hij is geschoten met een 16mm FishEye, dus je zit een heel eind in de bek van de pelikaan om hem zo te kunnen schieten (ongeveer 20 centimeter van zijn ogen af). Maar ze zijn zeer voorspelbaar. Het beeld van een opengesperde bek van een pelikaan had ik al eens mee gespeeld in een andere dierentuin, maar toen eindigde mijn camera in de bek van de pelikaan (met hand en arm), wat niet echt een interessant beeld opleverde. Ze hebben niet echt veel kracht in de snavel zitten, dus het is meer een lastig moment dan een pijnlijk iets. Zodra ze door hebben dat het niet binnenkomt laten ze ook weer los. Zelf hebben ze er niet zoveel last van: ze spelen ook met dingen als stokken die in het water drijven.
Nu waren de posities van de pelikaan en ik iets anders en kon ik dus net snel genoeg terugtrekken voordat de snavel dichtklapte. Scherpstellen heb ik echt manueel moeten doen en je moet uit de losse pols schieten (hoe zwak ook, ik wil niet met mijn hoofd in een pelikaan zijn bek aangetroffen worden

), je weet dat je maar 2 of 3 kansen krijgt voordat de pelikaan het spelletjes door heeft dus dat maakt het wel spannend.
Jaap