Daniel, goeie vraag...
Het is altijd een beetje zoeken en aansturen en ieder model is verschillend. Je hebt er waarbij het vanzelf gaat. Die dus al wat ervaring achter de rug hebben, en je hebt er natuurlijk waar je als fotograaf constant moet in bijsturen.
Had ik één of twee foto's geplaatst dan had je die vraag waarschijnlijk niet gesteld. Het model in bepaalde houding zonder dat er iets moet worden achter gezocht. Wanneer je een serie hebt van een bepaald concept dan verwacht men er meer verhaal in natuurlijk.
In dit geval gaat het om het sprookje Sneeuwwitje en Rozerood. Wie het sprookje een beetje kent weet dat het verhaal gaat over het gevecht tussen een dwerg en een beer waartussen de mens staat. Hierin dus de zusjes Sneeuwwitje en Rozerood.
Het is hier uiteraard niet mijn bedoeling geweest het hele verhaal op de letter uit te beelden.
Mijn bedoeling was eerder om de interactie tussen de twee zusjes weer te geven zonder dat er meer verhaal bij komt. Het tweede deel speelt zich af in de natuur en daar draait het dus ook gewoon om de interactie tussen Sneeuwwitje en Rozerood met passende poses en gebaren.
De twee modellen zijn ook heel verschillend wat ervaring betreft. Het blonde model heeft al wat meer ervaring dan het donkere meisje. Het is dan ook niet altijd evident om beiden perfect gelijkgestemd te laten poseren zoals gewenst. Is trouwens meestal zo als men met meerdere modellen tegelijk werkt.
Hier hebben de meisjes het schitterend gedaan vind ik en ik hoop dat de volgende reeks jullie ook zal kunnen bekoren.
Verwacht dus geen 'ontknoping', maar eerder een verdere interactie tussen de twee zussen Rose Red en Snow White met verschillende gebaren en mimiek...
(In het verhaal zijn het zussen. De modellen zijn geen zussen)
Bedankt voor de reacties alvast!