Hele mooie foto Wil.
Ik vind 't visdiefje in de onscherpte niet storend, misschien voegt 't zelfs nog wel wat toe, maar zonder had 't ook een mooie foto geweest.
gpauwen schreef:
Het is natuurlijk allemaal muggenziften achteraf, maar ik denk altijd wat kan er beter aan een foto zodat hij kans zou maken bij een National Geographic fotowedstrijd...
De vogel rechts is net iets te dicht bij de andere vogel, en de positie van de vleugels is net iets te veel naar voren. De onscherpte in de vleugels valt (meestal) te voorkomen als je schiet met meer dan 1/1000 sec.
Ik weet niet wat de burst mode is van jouw camera, maar volgens mij heb je bij dit soort foto's met high speed burst de meeste kans dat er eentje tussen zit die helemaal goed is.
Ik had 'm denk liefst nog iets dichter bij de andere gezien en ook de positie van de vleugels is denk juist goed, omdat het koppie + oogje niet door de vleugels aan 't zicht ontrokken worden en de vleugels zo ook goed in beeld zijn.
Ook de lichte bewegingsonscherpte vind ik niet storend, maar denk juist wat toevoegen.
Ik schiet nooit in burstmode en heb af en toe toch een leuk moment te pakken.
Smaken verschillen nu eenmaal, ik denk ook bij de mensen die bij National Geographic werken.