Mooie serie met heel veel sfeer. Ik begin voor mezelf een beetje een definitie te maken van urban, want wat maakt nu het verschil met architectuur en andere onderwerpen. Is een beetje ongrijpbaar, want in die definitie is een grote factor namelijk het zeer subjectieve element van sfeer. Mischien moet je het ook niet in hokjes gaan plaatsen, maar ja het is des mens, alles te wilen ordenen.
De eerste twee foto's spreken mij enorm aan, fijne standpunten die in de kamer en het meubilair veel diepte laten zien. De lichtval is sfeerrijk, unheimlich en aangenaam. Je bewerking van deze twee platen is top.
Derde spreekt me minder aan, vindt hem wat vlak, en valt zo weg in de sterke platen die hem omringen. Tussen het dieptewerk van de andere platen, komt deze mij vlak over.
Vierde spreekt me dan meer aan, fijne omzetting naar een grauw en desolaat zwartwit.
Vijfde spreek me dan weer minder aan, standpunt doet op een of andere manier de omgeving niet lekker uitkomen, en vindt deze plaat uit de serie het sofst overkomen qua scherpte.
Laatste is weer een mooi beeld, maar ook hier kijk ik een beetje tegen de compositie aan, voor mijn smaak zo centraal, had deze graag in een liggend formaat willen zien, en mischien dan toch de guldensnede voor de kapstok.
Maar die eerste twee, die zijn gewoon weg heerlijk om van te genieten